„România în mișcare” – versiunea 3.0

Evenimentul dedicat mobilității organizat anual de publicația germano-română DeBizz Magazine, în parteneriat cu România Durabilă, a ajuns la a treia ediție. În 2016, conferința „Economia pe 4 roți” s-a axat în principal pe provocările întâmpinate de sectorul auto, în vreme ce dezbaterea de anul trecut a pus accent pe rolul industriilor aeronautică, auto și de transporturi-logistică în ansamblul dezvoltării economice.

Starea precară a drumurilor și necesitatea dezvoltării infrastructurii, prin alocarea de fonduri bugetare și atragerea de bani europeni, a fost și a rămas pe agenda discuțiilor, în contextul în care România bifează an de an restanțe la acest capitol.

Una din temele analizate de participanții la ediția din acest an a evenimentului „România în mișcare” a vizat tendințele în noua eră auto – car sharing, conectivitate, autonomie, electricitate. Totodată, printre subiectele abordate s-au evidențiat tehnologiile creative și industriile convergente în dezvoltarea mobilității, necesitatea integrării proiectelor de investiții în conceptul smart-city, perspectivele pieței auto și motoarele de creștere în transportul aerian și industria aeronautică.

Ediția din 2018 a conferinței România în Mișcare”, organizată joi, 15 martie, la Hotelul Ramada Parc din București, a adus la aceeași masă manageri, antreprenori și specialiști din sectorul auto, transporturi și domenii conexe.

Valentin Iordache, reprezentant al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), a vorbit, în debutul evenimentului, despre importanța proiectului de realizare a conexiunii între aeroportul Otopeni și Gara de Nord.

„Anul trecut am avut aproape 13 milioane de pasageri, anul acesta vom depăși cu siguranță 15 milioane de pasageri. Cei mai mulți dintre aceștia și-ar dori o conexiune cu orașul, cu zona centrală sau măcar cu Gara de Nord. Toate studiile de până acum s-au făcut numai pentru a ne convinge că avem dreptate. Să nu uităm că numai pe platforma aeroportului lucrează mai bine de 12.000 de persoane, care nu prea s-ar urca în fiecare zi nici măcar într-un automobil electric ca să vină la aeroport, ci ar prefera să vină cu metroul sau cu trenul”, a spus reprezentantul CNAB.

Otopeniul aduce venituri semnificative la buget, în contextul în care aeroportul Henri Coandă din oraș generează mai mult de jumătate din traficul de pasageri la nivel național.

Wolfgang Schulz, directorul general BMW Group România, a adus în discuție conceptul de „mobilitate conectată”. „Dacă mă întrebați pe mine, din perspectiva grupului BMW, vedem mobilitatea ca un subiect foarte complex, pe care l-aș împărți în mai multe subteme. În primul rând, mobilitatea nu presupune un singur punct asupra căruia se concentrează transportul fizic, de deplasare din punctul A în punctul B. Trebuie să luăm în calcul aici și componenta emoțională. În momentul de față, suntem martorii mai multor schimbări în această zonă. Privind lucrurile și de la nivelul pieței, suntem atenți la cererile venite din partea utilizatorilor și la ceea ce-și doresc ei”, a spus reprezentantul BMW Group România.

Discuțiile despre inovație în domeniul mobilității au devenit din ce în ce mai intense și își vor lăsa amprenta la nivelul industriei, iar principalii jucători trebuie să analizeze și să se alinieze noilor tendințe din piață.

„Ne-a plăcut foarte mult ceea ce am văzut în Germania și Austria, unde oamenii pot folosi niște mașini cu ajutorul unei aplicații mobile, ni s-a părut foarte bună ideea și am zis să o implementăm în România. Știam toate provocările, cu infrastructura, și așa mai departe, mai ales din București, și am ales să mergem în Cluj pentru a testa serviciul. Am început cu 20 de mașini, acum avem 105, și de doi ani suntem și în Capitală. Car sharing-ul nu înseamnă neaparat mașini, ci în primul și în primul rând tehnologie: toate mașinile sunt conectate la aplicația de mobil, userul vede mașinile disponibile și le închiriază instant cu ajutorul telefonului”, a spus Demis Ghindeanu, co-founder PONY Car Sharing.

Alexandru Dumitrescu, director general Dalmaster Consulting, a subliniat faptul că România are un domeniu în care e fruntașă în Europa: banii alocați pentru mobilitate urbană. „Din 2014 mă ocup de consultanță în acest domeniu și am reușit să promovăm la nivel de Comisie Europeană și să fie acceptate pentru România pe Programul Operațional Regional două măsuri de finanțare (…). Ele funcționează în felul următor: orașele capitală de județ beneficiază de o alocare de 30-40 de milioane de euro pentru mobilitate urbană, care înseamnă și infrastructură, înființarea benzii unice de transport public și achiziționarea de echipament rulant, respectiv mijloace de transport mai ecologice, preferabil electrice. (…) Pentru celelalte orașe alocările sunt de asemenea interesante: 10 milioane de euro pentru orașe de peste 20.000 de locuitori și 5 milioane de euro pentru orașele sub 20.000 de locuitori”, a spus el.

Implementarea noilor tehnologii în domeniul mobilității este accesibilă la nivel local, dar pentru lansarea unor proiecte de acest tip este nevoie de susținere și implicare din partea autorităților. „Din punct de vedere tehnologic, nu există limite. Când vorbim despre România, discutăm despre decizii politice și existența unor aspecte birocratice. Fonduri există”, a afirmat, la rândul său, Helmut Wachmann, CVO M3 World Motion.

German
Citește articolul precedent:
hs-logo-w-100mm-RGB
Holzindustrie Schweighofer: Planul de acțiune pentru o industrie sustenabilă a lemnului în România este implementat cu succes

1 milion de euro investiți în sistemul de securitate al lanțului de aprovizionare 280 de utilizatori pe portalul public Timflow...

Închide