Românii, cei mai interesaţi est-europeni să cumpere maşini electrice – studiu

Românii se numără printre cei mai deschişi europeni la ideea de a achiziţiona autovehicule electrice, arată un studiu realizat de E.ON şi Kantar EMNID, conform căruia 36% dintre cei care în momentul sondajului erau în căutarea unei maşini noi intenţionau să cumpere una electrică.

La fel ca majoritatea est-europenilor, românii sunt destul de sceptici atunci când sunt întrebaţi despre cum văd potenţiala supremaţie a vehiculelor electrice pe şosele. Astfel, 22% dintre cei chestionați spun că este exclus ca ţara noastră să ajungă vreodată la performanţa de a avea un parc auto format în majoritate din mașini electrice, iar alţi 25% dintre conaţionali previzionează că vehiculele electrice ar putea depăşi numărul celor cu motor convenţional abia peste 20 de ani.

„De fapt, în Europa de Est regăsim cele mai negative proiecţii privind viitoarea eră a mobilităţii. De exemplu, doar 15% dintre cehi consideră că maşina electrică ar putea deveni regina şoselelor în următorii 10 ani. Cei mai sceptici se declară ungurii, cu doar 14 procente dintre respondenţi, convinşi fiind că schimbarea se va face în cel mult un deceniu”, arată E.ON, într-un comunicat.

În România, unul dintre principalele motive descurajante pentru cei care nu s-au lăsat încă convinşi să investească în maşini electrice ar fi numărul scăzut de staţii de încărcare.

„La polul opus, fani înrăiţi ai industriei auto şi mari iubitori de nou în domeniu, când vine vorba de maşini electrice germanii se dezmint. Deşi nu se pot plânge de lipsa infrastructurii dacă vorbim despre staţiile de încărcare, majoritatea dau vina ba pe preţ, ba pe autonomia redusă asigurată de baterie. Prin urmare, Germania se poate lăuda cu cel mai mare număr de sceptici cu privire la noua eră a mobilităţii. O treime dintre germani nu cred că vehiculele electrice le vor surclasa vreodată numeric pe cele care consumă benzină sau diesel”, potrivit sursei citate.

Deşi în ultimii ani în Germania s-au făcut progrese semnificative atât la capitolul infrastructură, cât şi referitoare la varietatea de modele oferite şi la preţul de vânzare al acestora, doar 16% dintre cei interesaţi să cumpere o nouă maşină vor achiziţiona un autoturism electric.

„Sunt studii care susţin că în zonele Terrei cu mai multe zile însorite pe an, oamenii sunt mai optimişti. În cazul mobilităţii electrice, trebuie să recunoaştem că teoria se confirmă. 43% dintre turcii chestionaţi s-au declarat convinşi că maşinile electrice vor ajunge să domine şoselele în maximum 10 ani. Italienii văd şi ei partea plină a paharului, 37% subscriind la părerea celor din Turcia”, se mai arată în comunicat.

Rezultatele fac parte din studiul „Trăind în Europa”, realizat în prima lună a acestui an, în cadrul căruia E.ON și Kantar EMNID au chestionat circa 10.000 de persoane din Danemarca, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, Republica Cehă, România, Suedia, Turcia și Ungaria.

Grupul german E.ON este unul dintre liderii pieţei de energie, având în România o prezenţă consolidată de-a lungul a circa 14 ani. Companiile-fanion ale grupului sunt Delgaz Grid şi E.ON Energie România, care desfăşoară activităţi de distribuţie, respectiv de furnizare a energiei pentru circa 3,1 milioane de clienţi.

De la intrarea pe piaţa din România, grupul E.ON a investit circa 1,6 miliarde de euro, în principal în modernizarea reţelelor.

German
Citește articolul precedent:
Aurel Badea preia funcția de director general adjunct al Allianz-Țiriac Asigurări

Aurel Badea a fost numit în funcția de director general adjunct al Allianz-Țiriac Asigurări, decizia fiind aprobată de Consiliul Autorității...

Închide