Affan Yildirim, Anchor Grup: Românii, mereu în căutarea noutăţilor. Modernitatea și reinventarea sunt esențiale în business-ul imobiliar

Ați preluat funcția de director general al Anchor Grup acum un an și jumătate. Care sunt principalele obiective pe care vi le-ați asumat la conducerea companiei?

Încă de la început, inclusiv în perioada de interimat pentru poziția de general manager, focusul meu a fost în principal pe procesul de renovare. Modernizarea a două centre comerciale, simultan, implică foarte multă responsabilitate, viziune și luarea unor decizii foarte rapid și în mod asumat. Pot apărea provocări la fiecare pas, iar deciziile luate iau în calcul nu numai echipa internă, dar și pe cea a partenerilor și, nu în ultimul rând, chiar pe clienții noștri.

În afara bunei desfășurări a procesului de renovare, sustenabilitatea întregului business în România, însemnând centre comerciale, ansamblul rezidențial și clădiri de birouri, și gradul de satisfacție al angajaților noștri sunt alte două obiective importante.

Anul acesta este unul plin pentru noi, relansând cele două mall-uri, lansând două clădiri de birouri și un bloc de apartamente în InCity Residences, așadar trebuie să fim foarte atenți și să facem ca lucrurile să decurgă conform planului.

coperta

Compania Anchor Grup a dat startul construcției de mall-uri în Capitală, cu Bucureşti Mall şi Plaza România. Cum apreciați că s-a schimbat „peisajul” centrelor comerciale din București în ultimii ani?

Într-adevăr, am fost primii care am deschis cele dintâi centre comerciale din CapitalăBucurești Mall, în 1999 și Plaza România, în 2004. Au trecut de atunci aproape 17 ani, timp în care România a evoluat foarte mult, inclusiv din punct de vedere economic. Astăzi, peisajul de retail din România este caracterizat de o dezvoltare accelerată, lucru care pe de o parte crește nivelul de competitivitate și pe de altă parte ridică în mod constant nivelul de așteptări al clienților.

Deși românii sunt în general destul de conservatori în ceea ce privește piața de retail și în special a centrelor comerciale moderne, ei sunt mereu în căutarea noutăţilor. Astfel, modernitatea și reinventarea sunt două puncte extrem de importante în acest business.

Câți chiriași noi ați atras în ultima perioadă și care este targetul la nivelul lui 2016?

În ultimele șase luni, Plaza România și București Mall au atras 20 de branduri noi, din variate domenii, iar în viitorul apropiat avem în plan cel puțin încă 20 de alte mărci pe care să le aducem în centrele noastre comerciale. În momentul de față, gradul de ocupare în ambele mall-uri depășeste 95%.

Care este stadiul Anchor Plaza Metropol în acest moment?

În 2016 vom lansa două clădiri de birouri. Una dintre ele este într-adevăr Anchor Plaza Metropol, o destinație de birouri de 13 etaje, cu o suprafață închiriabilă de 34.500 metri pătrați și 500 de locuri de parcare. Clădirea va fi finalizată în ultimul trimestru al acestui an și va beneficia de acces facil către diverse mijloace de transport.

Plaza România Offices, celălalt proiect menționat anterior, va fi lansat în luna aprilie 2016, iar în acest caz vorbim despre spații de birouri pe o suprafață de 10.500 metri pătrați, chiar în incinta centrului comercial Plaza România.

Încă de la început ne-am gândit să construim un spațiu de lucru eficient și să fructificăm sinergia dintre destinația de shopping și relaxare Plaza România și zona de birouri, angajații partenerilor noștri beneficiind de acces facil la toate serviciile mall-ului: magazine, restaurante, cinema, centru de fitness, salon de înfrumusețare.

AP_PR_V2_Still_Cam04_Southentrance

Cum apreciați evoluția pieței imobiliare din România în 2015 și ce așteptări aveți de la acest an? Care sunt lecțiile învățate în perioada crizei de dezvoltatorii imobiliari?

Începând cu 2014 am observat că lucrurile se mișcă în piața imobiliară, așa cum am prevăzut și noi în anul 2013 când am plănuit renovarea celor două mall-uri. România a devenit o destinație preferată pentru investiții și vedem acest lucru în toate ariile noastre de business. Am deschis primul centru comercial modern din România în anul 1999, când lumea simțea nevoia de ceva nou și cu totul inedit în această industrie, am fost aici în 2008–2009, când puterea financiară și nivelul cheltuielilor erau ridicate și am trecut împreună și prin anii 2011-2014, când întreaga Europă avea de-a face cu provocări economice.

Răbdarea, încrederea și sustenabilitatea businessului ne-au făcut să ajungem unde suntem astăzi: ne reinventăm, aducând două centre comerciale cu un design total nou și investim din ce în ce mai mult în piața clădirilor de birouri.

Care sunt principalele investiții derulate de grup pe plan local, în actuala perioadă?

Așa cum am mai spus, 2016 este pentru noi un an important. Vom lansa două clădiri de birouri – Anchor Plaza Metropol și Plaza Romania Offices, un bloc de apartamente în InCity Residences și vom relansa cele două centre comerciale, după o renovare completă.

Toate acestea înseamnă investiții foarte mari din partea Anchor Grup și totodată o echipă incredibilă care face ca toate lucrurile să se întâmple așa cum le-am prevăzut de la început.

un interviu de Ioan Dornescu

German
Citește articolul precedent:
Piața imobiliară ar putea atrage investiții de 1 miliard de euro

Toată lumea pare să vorbească despre un reviriment în piața imobiliară. Banii încep să circule și să caute proiecte de...

Închide