Salamul de Sibiu, protejat şi recunoscut la nivelul Uniunii Europene

Ministerul Agriculturii a anunțat înregistrarea ”salamului de Sibiu” ca produs de Indicație Geografică Protejată (IGP), după publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene al unui regulament de punere în aplicare al Comisiei din 9 februarie.

Conform procedurilor de înregistrare a unei denumiri în Registrul Denumirilor de Origine Protejate și al Indicațiilor Geografice Protejate, nicio declarație de opoziție nu a fost depusă în termenul legal.

Potrivit termenelor regulamentului de punere în aplicare al Comisiei Europene, produsul „Salam de Sibiu” dobândește denumirea de indicație geografică protejată, la 20 de zile de la publicarea Regulamentului în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Salamul de Sibiu este crud-uscat, realizat din carne de porc provenită de la porci ajunşi la maturitate şi din slănină tare. Amestecul este umplut în membrane naturale şi/sau colagenice şi supus afumării cu lemn de esenţă tare, maturării şi uscării la rece.

”Istoria produsului începe în anul 1910, atunci când un italian pe nume Filippo Dozzi, profitând de condiţiile climaterice favorabile producerii salamului crud-uscat, cu termen de maturare foarte lung şi cu garanţie de luni de zile, s-a hotărât să cumpere în Sinaia o clădire care adăpostea un restaurant, un depozit de vinuri şi un hotel”, arată reprezentanții ministerului Agriculturii.

Dozzi începe să vândă cu denumirea de „Salam de iarnă”, iar pe ştampila de export aplicată pe documentele ce însoţeau marfa era inscripţionată „Vama Sibiu”, întrucât aceasta vama era punctul de ieșire spre teritoriul Austro-Ungar.

Deoarece în Ungaria existau fabrici concurente care produceau un salam asemănător cu cel produs de Dozzi, existau şi restricţii privitoare la tranzitarea transporturilor cu salam românesc pe teritoriul Ungariei. Astfel în comenzile venite de la partenerii externi numele produsului devine mai întâi „Salam din vama Sibiu”, pentru ca mai apoi să fie numit „Salam Sibiu”.

German
Citește articolul precedent:
Sales & Marketing Conference

In era consumatorului, specialistii in vanzari, business development si departamentele de marketing trebuie sa colaboreze pentru a avea o viziune...

Închide