SAP a depășit obiectivele financiare pentru 2016 și a înregistrat creșteri substanțiale în segmentul Cloud

Cristian Popescu - Director General SAP

Compania a anunțat și noi obiective pentru 2020

  • Compania a înregistat în 2016 venituri totale de peste 22 miliarde euro (non-IFRS), în creștere cu 6% față de anul precent
  • Profitul operațional (non-IFRS) a crescut în 2016 cu 4%, până la 6,6 miliarde euro
  • Veniturile pe segmentul cloud și software (non-IFRS) au crescut în 2016 cu 8%, până la 18,4 miliarde de euro
  • Veniturile din subscrieri cloud și suport (non-IFRS) au fost de 3,01 miliarde de euro în 2016, în creștere cu 31% față de anul precedent

SAP, liderul mondial pe piaţa de soluţii software de business și tehnologie, a anunțat rezultatele financiare înregistrate în 2016, raportând venituri totale de peste 22 miliarde euro, în creștere cu 6% față de anul precedent, precum și un profit operațional de 6,6 miliarde euro, în creștere cu 4% față de perioada similară din 2015. Rezultatele sunt exprimate non-IFRS.

 SAP, cea mai valoroasa companie de tehnologie din Europa, a stabilit ca obiectiv pentru anul 2020 o creștere de peste 2,6 ori a segmentului cloud și venituri totale de 29 de miliarde euro, în creștere față de estimările inițiale de 26-28 miliarde de euro.

Performanțele obținute în 2016 se încadrează în trendul de creștere profitabilă din ultimii șapte ani. Am reușit să extindem piața pe care o targetăm și în același timp să inovăm constant în ceea ce privește noua generație de soluții ERP, prin intermediul suitei SAP S/4HANA. Astfel, rămânem lider pe piața de soluții software de business, menținându-ne creșterile vânzărilor de soft, a serviciilor cloud și a profiltului operațional. În același timp, accelerăm ritmul de inovație în ceea ce privește tehnologii precum Internet of Things, Machine Learning și Blockchain și privim cu încredere către noile obiective setate pentru 2020”,  a declarat Bill McDermott, CEO SAP.

În 2016, veniturile din cloud și software au crescut cu 8% (non-IFRS), în linie cu estimările anunțate în octombrie, de 6,5- 8,5%. Veniturile din subscrieri cloud și suport au atins valoarea de 3,01 miliarde euro (non-IFRS), de asemenea în linie cu estimările companiei. Cererile noi de soluții cloud au înregistrat o creștere de 31% în 2016, până la 1,1 miliarde euro.

La nivelul întregului an, profitul operațional la nivel global a atins valoarea de 6,6 miliarde euro (non-IFRS), iar profitul net per acțiune a crescut cu  18%, până la 3,03 euro (IFRS) și 3% până la 3,89 euro (non-IFRS).

Compania a înregistrat o evoluție pozitivă și în regiunea EMEA, unde veniturile din cloud și software au crescut cu 10% (non-IFRS). Veniturile din subscrieri cloud și suport (non-IFRS) au raportat un avans cu 37%.

Platforma SAP HANA și suita S/4 HANA de soluții moderne, modulare, bazate pe tehnologia machine learning, reprezintă în prezent fundația pentru toate cerințele companiilor legate de gestionarea inteligentă a datelor, simplificând procesele de business și accelerând luarea deciziilor. Mai mult, în ultimii ani, am construit un portofoliu complet pentru organizația digitală – de la soluțiile SuccessFactors dedicate managementului capitalului uman, la SAP Hybris, care permite dezvoltarea unei relații 1:1 cu consumatorul, indiferent de canalul sau dispozitivul accesat, și la Ariba, cea mai mare rețea de business pentru zona de achiziții“, a declarat Cristian Popescu, Managing Director SAP România.

Numărul de clienți la nivel global pentru suita SAP S/4 HANA s-a dublat în 2016, până la peste 5.400. În al patrulea trimestru din 2016, aproximativ 1.300 de clienți noi au accesat suita, printre ei numărându-se Nike și Ameco Beijing.

SAP Cloud Platform s-a aflat, de asemenea, în centrul atenției, datorită vitezei cu care permite dezvoltarea de noi aplicații și integrarea facilă cu instrumentele deja existente în companii.

SAP a continuat să câștige cotă de piață și pentru soluțiile sale de management al capitalului uman în cloud, recent SAP SuccessFactors fiind nominalizată de Forrester ca lider pentru Lerning & Performance Management. Portofoliul de clienți pentru soluția de bază din suita SuccessFactors, Employee Central, a depășit 1.580 de companii anul trecut.

Soluțiile dedicate CEC (Customer Engagement and Commerce) au înregistrat de asemenea creșteri de două cifre, clienții noi provenind din domenii diverse, precum retail, telecomunicații, servicii financiare, sectorul public și producție.

În ceea ce privește Ariba, cea mai mare rețea de business pentru zona de achiziții, circa 2,5 milioane de companii, conectate cu ajutorul acesteia, au încheiat tranzacții în valoare de peste 885 miliarde de dolari.

German
Citește articolul precedent:
Piața auto din România a crescut cu 17,8% anul trecut. O mașină din cinci este fabricată în Germania

Vânzările de autovehicule noi au crescut cu 17,8% anul trecut, la peste 142.000 de unități, acest volum fiind apropiat de...

Închide