Scolile ar trebui sa aiba catedre puternice de antreprenoriat

BusinessMark a organizat, pe 16 octombrie 2014 , conferinta “Business Challenge. Dinamizarea sectorului IMM-urilor si provocarile antreprenoriatului, Hotel InterContinental din Bucuresti. Evenimentul a dezbatut teme legate de: strategii guvernamentale si programe de sustinere si dezvoltare a sectorului IMM-urilor, incurajarea investitiilor, obstacole in crearea unui mediu antreprenorial puternic in Romania, schimbarea culturii si imbunatatirea educatiei antreprenoriale.

Prima sesiune de discutii s-a axat pe tema “Dinamizarea sectorului IMM-urilor”, iar vorbitorii au fost: Ana-Maria Borcea, ?ef serviciu implementare proiecte si programe pentru IMM-uri, in cadrul Departamentului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Mediu de Afaceri si Turism, Ramona Ivan, Director, Directia Relatii Externe si Finantari Structurale, CEC Bank, Sergiu Negut, Managing Partner, Mindit Consulting, Growth Specialist, Cristian Parvan, Secretar General, AOAR, Oana Stoenescu, Sales Director, GarantiLeasing si Gabriel Sincu, Executive Director, Tax Advisory Services, EY Romania.

Toti avem produse frumoase (n.red.: bancile) dar cred ca este foarte important sa intelegem afacerile clientilor nostri. Cu alte cuvinte, sa stam mai bine la capitolul consultanta. La CEC, avem birouri de consultanta si poate este prea mult spus „consultanta”pentru ca aceasta se plateste. Discutam cu clientul pentru a afla de ce anume are nevoie. Am observat ca daca sustinem IMM-uri acestea se pot transforma in clienti corporate, clienti ceva mai mari”, a declarat Ramona Ivan, Director, Directia Relatii Externe si Finantari Structurale, CEC Bank.Potrivit acesteia, interesul bancii este concentrat in prezent pe: IMM, agricultura si administratii publice locale.

Un business angel se uita la produs, piata si oportunitati. Piata in care investesc trebuie sa fie suficient de mare pentru a crede ca prin eforturile mele si ale echipei pot face suficienti bani care sa justifice investitia. Apoi oamenii trebuie sa aiba suficienta experienta pentru a nu face niste greseli elementare si pentru a nu renunta peste 6 luni dezamagiti fiind. De asemenea, trebuie sa avem o chimie buna. In al patrulea rand, imi imaginez cine este persoana care peste doi ani, dupa ce afacerea a crescut, o sa cumpere actiuni la compania asta”, a afirmat Sergiu Negut, Managing Partner, Mindit Consulting, Growth Specialist. Sergiu Negut este interesat de asemenea, in calitate de business angel, de elementele inovative si de cele puternice de diferentiere.

Societatea romaneasca nu poate fi dusa inainte fara finantare. Problema finantarii persista, dar pana acolo avem nevoie de capacitatea de a propune afaceri foarte concrete. Industria creste dar creste sub forma de lohn generalizat cu toate avantajele si dezavantajele acestui sistem. Romania mai poate sa creasca, dar nu prin fabrici si uzine, ci prin servicii. Asta trebuie sa fie tinta noastra”, este de parere Cristian Parvan, Secretar General, AOAR.

Avem in prezent in derulare multiple programe pentru stimularea IMM-urilor. Beneficiarii nostri ajung sa semneze un contract cu Departamentul dupa ce depun un plan de afaceri pe site-ul nostru. Au insa obligatia de a mentine proiectul pentru cel putin 3 ani de zile”, a declarat Ana-Maria Borcea, ?ef serviciu implementare proiecte si programe pentru IMM-uri. Potrivit acesteia, persoanele interesate de sprijinul oferit de Departamentului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Mediu de Afaceri si Turism pot gasi toate informatiile necesare pe site-ul http://www.aippimm.ro.

In primul semestru am avut crestere economica, dar ce putem face pentru a creste in continuare? Este important sa sustinem antreprenorii romani sa-si dezvolte afacerea. Statul este preocupat sa aduca bani, dar trebuie sa reduca birocratia, taxele si impozitele. Deja s-au facut niste pasi in acest sens. Marii jucatori din economie, multinationalele, pot juca un rol important, asigurand contracte pentru IMM-uri. Marii jucatori pot oferi de asemenea know how-ul lor. Trebuie sa ne inspiram din procedurile lor. Trebuie sa invatam din tot ceea ce ofera”, a declarat Oana Stoenescu, Sales Director, Garanti Leasing. Garanti Leasing are o experienta de peste 15 ani in domeniu.

Printre beneficiile fiscale ale holding-ului se numara: scutirea de la plata impozitului pe dividende si scutirea de la plata impozitului pe castigurile din instrainare a participatiilor, daca beneficiarul detine minim 10% din capital pe o perioada neintrerupta de 1 an la data realizarii venitului”, a explicat Gabriel Sincu, Executive Director, Tax Advisory Services, EY Romania.Potrivit acestuia, regulile se aplica si firmelor inregistrate in alte state cu care Romania are incheiata conventie de evitare a dublei impuneri.

Cea de-a doua sesiune s-a concentrat pe tema “Provocarile antreprenoriatului”, iar vorbitorii participanti au fost: Eugen TeodoroviciMinistrul Fondurilor Europene, Orlando Szasz, Fondator, Renania, Dragos Petrescu, Proprietar, Trotter Prim – Citty Grill, Citty Cafe, Trattoria Buongiorno, Hanu’ Berarilor si Caru’ cu Bere, Elena Badea, Associate Director, Head of Branding, Marketing and Communication, EY Romania, Daniela Marin, National Program Manager, EBRD Small Business Support (SBS) Romania, Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare – BERD, Alexandru Lapusan, CEO & Founding Partner, Zitec si Tony Romani, Manager, Mergers & Acquisitions, Transaction Advisory Services, EY Romania.

Vom inchide anul cu facturi trimise la Bruxelles in valoare de peste 3,5 miliarde euro. Anul trecut cifra a fost de 2,8 miliarde de euro, cifra care a generat o crestere in PIB de de 2%. Evident, in acest an cresterea generata in PIB va fi mai mare”, a declarat Eugen TeodoroviciMinistrul Fondurilor Europene.Acesta a subliniat importanta cheltuirii eficiente a banilor europeni in economie.

Antreprenoriatul nu este un sport de masa avand in vedere ca de succes ajung numai 2% dintre cei implicati. Antreprenoriatul este pentru aceia care cad de trei ori si se ridica de patru”, a declarat Orlando Szasz, Fondator, Renania.

Avem nevoie de sprijinul Guvernului care ar trebui sa se implice mai mult pe partea de educatiei. Antreprenorii nu stiu cum sa creeze o afacere, cum sa se prezinte unui business angel, cum sa creeze un parteneriat cu o banca. Mi-as dori sa vad scoli private mai multe, care sa aiba o catedra de antreprenoriat puternica. Si la stat as vrea sa vad catedre de antreprenoriat pentru ca tinerii sa nu mai porneasca asa buimaci cum am inceput noi. Sa nu mai faca aceleasi greseli.”, a afirmat Dragos Petrescu, Proprietar, Trotter Prim – Citty Grill, Citty Cafe, Trattoria Buongiorno, Hanu’ Berarilor si Caru’ cu Bere.Dragos Petrescu a atras atentia asupra faptului ca in Romania nu avem family business.

In Austria sunt afaceri de familie care au ajuns pana la 12 generatii. Asta inseamna know how de transferat catre tari ca Romania unde antreprenoriatul este la inceput. Atunci venim cu povesti de succes, facem un barometru al antreprenoriatului de 3 ani in Romania pentru a aduce o parte din acest know how aici”, a declarat Elena Badea, Associate Director, Head of Branding, Marketing and Communication, EY Romania.

A doua editie a studiului EY Accesul antreprenorilor romani la finantare” analizeaza perceptiile a 125 antreprenori asupra mediului de finantare din Romania. 56% din acestia detin companii cu o cifra de afaceri mai mica de 1 milion EUR, 23% cu o cifra de afaceri intre 1-15 milioane EUR ?i 21% peste 15 milioane EUR.

Fata de anul 2003 cand mi-am pornit afacerea, acum exista un mai mare acces la informatie. Totu?i, statul trebuie sa creeze mecanisme pentru a inlesni activitatea antreprenorilor”, a afirmat Alexandru Lapusan, CEO & Founding Partner, Zitec.

72% dintre companiile beneficiare ale BERD au inregistrat o cre?tere a cifrei de afaceri,in medie cu 26%, 12% dintre companiile beneficiare au accesat finantare externa in valoare totala de 17,3 milioane de euro, 62% dintre companiile beneficiare au inregistrat o cre?tere a productivitatii,in medie cu 8%.

BERD este in Romania din 1991, iar principalul obiectiv este dezvoltarea sectorului privat. BERD acorda finantare companiilor romanesti direct si prin intermediul bancilor locale. De asemenea, faciliteaza accesul IMM-urilor la consultanta in afaceri prin Small Business Suppor”, a declarat Daniela Marin, National Program Manager, EBRD Small Business Support (SBS) Romania, Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare – BERD.

Tony Romani, Manager, Mergers & Acquisitions, Transaction Advisory Services, EY Romania, a vorbit despre exit-uri. Fac 70 de exit-uri pe saptamana si sunt foarte multe de spus. Cum sa o faci profitabil? Raspunsul este: pregateste-te! Va invit la o serie de workshopuri pe care le organizam gratuit pentru antreprenorii de succes si de potential succes despre exit. In ceea ce priveste tinerii, ar trebui sa ii invatam sa invete sa munceasca inainte sa fie antreprenori”, a declarat Tony Romani.

Printre temele de discutie abordate s-au numarat:

  • Obstacole in crearea unui mediu antreprenorial puternic in Romania

  • Schimbarea culturii si imbunatatirea educatiei antreprenoriale – promovarea  si incurajarea antreprenoriatului, cresterea tolerantei pentru esecul in afaceri, mentorat, networking, acces la modele, incubatoare de afaceri

  • Solutii de crestere a accesului la finantare pentru antreprenori

Business Challenge. Dinamizarea sectorului IMM-urilor si provocarile antreprenoriatului” a fost organizat cu sprijinulDepartamentului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Mediu de Afaceri si Turism, ARB si European Bank. Partener oficial : Garanti Leasing. Partenerii evenimentului au fost: Garanti Leasing, CEC Bank, Romanian Software ?i EY.

Evenimentul i-a avut ca parteneri media pe : DeBizz,Money Channel,MLM News,Limonade, Profit360, Catalog-cursuri.ro, Jurnaluldeafaceri.ro, Promoafaceri.ro, Calendarevenimente.ro, TV City, Brand Report, Efin, Business Woman, Business 24, Ziare.com, Akcees, Indaco ?i Legestart.ro, Learnandgo, 4Career, Study4career, Startups, Start&Grow, Market Watch.

Despre BusinessMark.

BusinessMark este o companie care ofera servicii integrate de B2B, oferind clientilor sai  modele de dezvoltare complexe, conectandu-i in mod direct cu mediul de afaceri ?i creand oportunitati de parteneriat strategic. Atat prin organizarea de evenimente business, cat si prin serviciile de B2B Public Relations oferite, BusinessMark isi propune sa vina in intampinarea partenerilor sai cu strategii de comunicare si promovare centrate pe business matchmaking si crearea de oportunitati de dezvoltare. Pentru mai multe informatii, vizitati www.business-mark.ro.

German