Sînziana Pardhan, Managing Director P3 România: Vrem să ne consolidăm poziția pe piață și privim cu deschidere către noi achiziții

Sunteți unul dintre principalii proprietari de spații logistice din România. Cum v-ați adaptat activitatea la criza provocată de coronavirus?

P3 Bucharest A1 este cel mai mare parc multifuncțional din București, cu 380.000 de m², 14 depozite și un teren care permite construirea a încă 100.000 de m² de spații logistice cu livrare potențială în decurs de 8-12 luni și acces direct la A1, centură și conexiune directă spre coridorul paneuropean 4. Activitatea P3 în România și în parcul P3 Bucharest A1 s-a desfășurat în parametri normali în toată această perioadă, independent de limitările generate de actuala criză de sănătate. Trăim, într-adevăr, momente fără precedent, dar am certitudinea că motivația, implicarea și adaptabilitatea echipei la noua realitate, încă din primele clipe, au contribuit extrem de mult la a asigura continuitatea operațiunilor din cadrul parcului și, desigur, a planurilor de business ale companiei. Obiectivul nostru principal rămâne siguranța echipei, a clienților și angajaților acestora. În acest sens, pentru angajații noștri am implementat telemunca și am permis doar deplasările strict necesare. În cadrul parcului am dezvoltat, în colaborare cu firma care asigură serviciile de property management, un plan personalizat de mentenanță și o serie de măsuri de prevenție și siguranță care să asigure bunul mers al activităților în cadrul depozitelor, urmărind, în același timp, respectarea tuturor măsurilor implementate și o expunere minimă a personalului implicat.

Ce oportunități de dezvoltare oferă piața de profil în actuala perioadă?

Anul 2020 a debutat efervescent cu multe cerințe noi și solicitări de extindere primite de la chiriași, însă criza din sănătate a adus, cu siguranță, o nouă perspectivă și o nouă realitate. Se discută intens în această perioadă despre o serie de schimbări structurale care vizează atât comportamentul de consum al populației, cât și strategiile companiilor din domeniul producției. Adoptarea accelerată a e-commerce-ului, înlocuirea off-shoring-ului cu near-shoring, dar și reducerea riscului prin diversificarea surselor de materii prime și locațiilor de producție sunt câteva dintre efectele posibile ale situației actuale și care ar putea influența pozitiv segmentul industrial-logistic, oferind multiple oportunități de dezvoltare. Pe termen mediu și lung rămânem optimiști în ceea ce privește perspectiva de creștere a segmentului industrial-logistic, dar privim cu prudență perioada imediat următoare, care nu va fi una ușoară.

Care sunt principalele investiții pe care le aveți în derulare și care sunt planurile companiei pe termen scurt și mediu?

În materie de planuri de viitor, acestea rămân aceleași ca și înainte de criza din sănătate. Înaintăm cu implementarea proiectului de cantină și spații de cazare din cadrul P3 Bucharest A1 și urmărim, de asemenea, să aducem în cadrul parcului facilități adiționale de care să beneficieze nu doar chiriașii noștri, ci și angajații lor. Avem în vedere consolidarea poziției P3 pe piața din România prin extinderea din punct de vedere geografic și consolidarea activului existent și privim cu deschidere către noi achiziții, fie terenuri care să ne permită dezvoltarea de proiecte de tip greenfield, fie active existente. Suntem un investitor cu perspective și viziune pe termen lung și avem nu doar experiența, ci și puterea financiară pentru a putea privi dincolo de fluctuațiile temporare ale pieței. Avem încredere că această perioadă va conduce către o maturizare a pieței de spații de depozitare din România.

Un interviu de Ioan Dornescu



German
Citește articolul precedent:
Leszek Wącirz, Country Manager Nestlé România: „Obiectivele pentru îmbunătățirea calității vieții consumatorilor și contribuția la un viitor mai bun pentru toate generațiile rămân o prioritate”

Care a fost impactul generat de pandemie asupra industriei alimentare și cum apreciați evoluția pieței românești în viitorul apropiat? În...

Închide