Sondaj Telekom România: cum s-au schimbat obiceiurile digitale ale românilor în ultima lună

Ionuţ Pascu, Director Digitalizare, Telekom Romania

Datele unui sondaj de opinie online privind obiceiurile digitale ale consumatorilor în actuala perioadă, realizat recent de Telekom România, arată, printre altele, că mai mult de o treime dintre participanți lucrează de acasă, aproape jumătate își achită toate facturile la utilități online, iar telemedicina a fost adoptată de 4% în doar şase săptămâni de izolare socială.

În cadrul sondajului realizat pe website-ul telekom.ro, în perioada 23-29 aprilie 2020, care a vizat identificarea noilor obiceiuri de consum, au participat peste 5.000 de respondenți.

Instaurarea stării de urgență a însemnat o schimbare majoră în ceea ce privește modul de lucru. Astfel, peste 34,7% dintre respondenţi lucrează de acasă și folosesc preponderent Skype pentru comunicarea cu echipele lor (22,9% dintre respondenţi). Pe locul doi ca popularitate este aplicaţia Zoom (20,6%), urmată de Microsoft Teams (11,9%), Google Hangouts (11,5%), Skype for business (7,6%) și WhatsApp (5,6%).

Când vorbim de petrecerea timpului pe rețelele de socializare, Facebook rămâne platforma preferată a 35,5% dintre respondenți, urmată de YouTube (28,9%), Instagram (11,2%), TikTok (6%), Pinterest (4,8%), Reddit (4,7%), LinkedIn (4,2%), Snapchat (3,7%) și Twitter (2,8%).

„Anticipând acest trend, Telekom Romania a adoptat, încă de la începutul lunii martie, o nouă strategie Social Media, prin care propune utilizatorilor activități diverse, precum recomandări de cărți și filme, show-uri de improvizație live, cooking live, concerte, concursuri, care să-i țină activi și care să le permită să se bucure din confortul propriei case de ceea ce le face plăcere. Educația, dezvoltarea prin cultură și artă, pasiunile, toate acestea trebuie să continue, cu ajutorul tehnologiei. Noua strategie Social Media, precum și conferințele de presă organizate online au menirea de a ține România conectată, aceasta fiind și noua misiune a operatorului de telecomunicații”, arată compania, într-un comunicat.

Internetul este este cel mai folosit serviciu de comunicaţii, utilizat de 38,6% dintre respondenţi. Totodată, 34,4% folosesc telefonia mobilă, 24,3% folosesc serviciul de televiziune şi numai 0,7% folosesc telefonia fixă.

„Preferinţele românilor în ceea ce priveşte plata online a facturilor şi cumpărăturile online se schimbă în funcție de contextul general actual. Avem o triplare față de trimestrul 1 din anul trecut și un salt de 35% față de trimestrul 4, a numărului de consumatori care apelează la comerţul electronic în relația cu Telekom, ceea ce ne arată că obiceiurile digitale de consum ale românilor s-au schimbat în această perioadă. Plata online a facturii a crescut rapid, cu 168% în aprilie față de luna februarie. Noi ținem pasul cu aceste schimbări, de aceea am încurajat și încurajăm adoptarea aplicației mobile MyAccount Telekom, pentru gestionarea mai ușoară și în siguranță a contului și a serviciilor utilizate, inclusiv pentru plata acestora online. Pe măsură ce clienții interacționează atât cu aplicația mobilă, cât și cu website-ul companiei, am observat o creștere de 42 puncte procentuale a operațiunilor efectuate online și am venit în întâmpinarea lor prin crearea de noi procese precum diagnosticarea și remedierea defecțiunilor tehnice la distanță sau confirmarea și respectiv amânarea de plată”, a declarat Ionuţ Pascu, Director Digitalizare, Telekom Romania.

Restricţiile de deplasare au dus la adoptarea plăţilor online pentru facturile la utilități și servicii. Astfel, 44% dintre respondenți achită toate facturile online, 30,7% online și fizic, iar 25,3% le achită doar fizic, deoarece, în opinia lor, acest tip de plată le oferă siguranță.

Potrivit sondajului, 55% dintre respondenți continuă să meargă la cumpărături în magazinele fizice, luându-și măsurile de protecție recomandate de autorități, 27,1% și-au făcut provizii din timp și nu mai merg la magazin atât de des, 25,3% își fac cumpărăturile și în magazinele fizice, dar și online și doar 7,8% au apelat exclusiv la serviciile de livrare pentru a-și achiziționa cele necesare.

Ca frecvență de deplasare, 43,3% merg o dată sau de două ori pe săptămână la cumpărături, 38,5% mai rar de o dată pe săptămână, 6,6% dintre respondenţi merg zilnic la cumpărături, 1,4% de 5-6 ori pe săptămână și 10,1% de 3-4 ori pe săptămână.

Jumătate dintre cei care au răspuns la sondaj folosesc preponderent telefonul mobil pentru a plasa o comandă, 42,2% folosesc laptopul sau desktop-ul și doar 7,4% folosesc tableta.

Ca platformă preferată de plasare a comenzilor online, 32,8% dintre respondenți folosesc atât aplicațiile mobile, cât și paginile web pentru a plasa o comandă către un comerciant, 29,5% folosesc pagina web, 14,1% folosesc aplicația dedicată, iar 23,6% dintre respondenți nu folosesc nici una, nici alta și își achiziționează produsele direct prin apel telefonic, e-mail sau merg în magazinul fizic.

„Telekom Romania şi-a simplificat portofoliul de servicii şi a lansat o serie de iniţiative care să îmbunătăţească experienţa clienţilor, cu accent pe interacţiunea digitală. Telekom Romania a încurajat și încurajează adoptarea aplicației de management al contului, MyAccount Telekom, pentru gestionarea mai ușoară a contului și a serviciilor utilizate, inclusiv pentru plata acestora online”, se spune în comunicat.

Printre activitățile pe care le desfășoară oamenii acasă, sondajul online a relevat că în contextul general actual, 72% dintre respondenți au spus că îşi petrec timpul liber având activități cu familia, 58% vizionează seriale și filme, 31% învață lucruri noi, 23% fac sport în casă, 11% aleargă în proximitatea locuinței și 7% au alte activități.

O premieră care confirmă trendurile globale este adoptarea graduală a telemedicinii, 4% dintre respondenți afirmând că recurg la acest mod de a se îngriji de sănătatea personală. Pentru non-urgențele medicale din această perioadă, 61,1% dintre respondenți au declarat că apelează la sfaturile medicului de familie, 23,9% așteaptă să fie ridicate restricțiile pentru a merge la medic, 14,2% apelează numerele de telefon avizate, 11,8% folosesc aplicația medicală de pe telefon iar 5,5% își iau măsuri de protecție și se duc la spital.

Respondenții la sondajul online au declarat și care sunt obiceiurile digitale pe care doresc să le mențină după relaxarea măsurilor impuse de autorități privind circulația persoanelor: astfel, plata online a facturilor este obiceiul digital pe care cei mai mulţi dintre români ar dori să-l mențină pe viitor (59%), urmat de cumpărăturile online (42,7%), iar 24,5% ar dori să păstreze legătura cu medicii la distanță, prin aplicații sau prin telemedicină.

Telekom Romania este prezentă pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și COSMOTE România. Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicații integrate.

 



German
Citește articolul precedent:
Cum va arăta mediul de lucru după pandemia de COVID-19

București, 30 Aprilie 2020: Obligativitatea purtării măștilor de protecție, spații de cel puțin un metru între angajați, interacțiuni umane limitate,...

Închide