Studiu despre sustenabilitate: Cei mai mulți bucureșteni fac economie la curent și la apă, dar nu își sortează gunoiul, aruncă mâncare și merg singuri cu mașina

Aproape 70% dintre bucureșteni spun că este important să aibă o viață sustenabilă acasă, potrivit unui studiu realizat de retailerul de mobilier și decorațiuni interioare IKEA, care evidențiază și unele dintre preferințele, percepțiile și obiceiurile locuitorilor Capitalei în privința utilizării chibzuite a resurselor.

Astfel, la capitolul energie, studiul arată că 65% dintre bucureșteni sunt racordați la sistemul public de termoficare, iar pe timp de vară doar 37% își răcesc locuințele.

Mai mult de jumătate dintre bucureșteni consideră factura de încălzire un cost major, femeile fiind cele care folosesc cele mai multe modalități de economisire.

Aproximativ 9 din 10 bucureșteni sting lumina atunci când nu o folosesc, iar 54% dintre cei intervievați folosesc becuri LED.

Mai mult de 90% dintre bucureșteni folosesc gaze pentru a găti, iar 78% dintre ei nu utilizează vase sub presiune.

Peste jumătate dintre bucureșteni ar vrea să facă mai multe pentru a economisi energie, dar mărturisesc că nu știu cum, conform sursei citate.

În privința apei, 84% dintre bucureșteni au apometre instalate, iar apa caldă este furnizată direct de la sursa de alimentare cu apă. Unul din doi bucureșteni cunoaște și aplică metode de economisire, dar numai 8% dintre aceștia refolosesc apa.

Dintre cei intervievați, 76% economisesc apa din motive financiare, în vreme ce 82% au arătat că pornesc mașina de spălat doar când este plină.

„Durata medie a unui duș nu depășește 10 minute și numai 12% dintre bucureșteni preferă să facă baie în cada plină cu apă”, arată autorii studiului.

Legat de deșeuri, mai puțin de 50% dintre bucureșteni își sortează gunoiul, cele mai importante motive pentru cei care aleg să o facă fiind banii și beneficiile personale.

„Bucureștenii care aleg să își recondiționeze mobila veche preferă să nu apeleze la ajutor specializat. Bugetul alocat unei recondiționări nu trebuie să depășească 30% din valoarea inițială a produsului. Unul din doi bucureșteni preferă să doneze mobila, hainele sau electrocasnicele pe care nu le mai folosește unor persoane nevoiașe sau organizații”, potrivit sursei citate.

Peste 90% dintre bucureșteni nu au achiziționat vreodată mobilă second-hand și doar 6% dintre aceștia ar fi dispuși să închirieze mobilă pe termen lung.

Atunci când vine vorba de produse alimentare, locuitorii Capitalei afirmă că merg la cumpărături de 2-3 ori pe săptămână, iar calitatea este cel mai important criteriu de cumpărare.

Șapte din zece bucureșteni admit că obișnuiesc să arunce mâncare, motivele principale fiind depășirea datei de expirare sau gătitul în cantități prea mari.

Dintre cei care refolosesc resturile rămase de la masele dintr-o zi, aproape 70% le consumă în ziua următoare, iar 36% le folosesc în alt preparat sau ca hrană pentru animale.

În domeniul transportului, bucureștenii folosesc cel mai des autobuzul (34%) și metroul (22%). În schimb, dintre cei care vin la serviciu cu mașina personală, doar 24% împart drumul cu colegii de la muncă.

Datele au fost obținute prin intermediul unui chestionar CATI către un eșantion reprezentativ de 200 persoane, pe cote de vârstă, sex și sectoarele din București. Profilul respondenților – persoane care locuiesc în București, cu vârste cuprinse între 18-65 de ani, care nu au mai participat la niciun alt studiu de piață în ultimele 6 luni. Cercetarea a fost realizată în colaborare cu agenția de marketing independentă Ellipse Marketing.

„Pentru a avea un impact pozitiv real în viețile consumatorilor, IKEA România a lansat proiectul «Schimbări mici, Economii mari» dedicat membrilor IKEA FAMILY. 20 de membri IKEA FAMILY au fost selectați să testeze produsele IKEA pentru sustenabilitate timp de șase luni. Prin schimbări mici în rutina de zi cu zi și cu ajutorul produselor și soluțiilor sustenabile IKEA, participanții încep să economisească mai mult și să consume mai puțin, totul pentru a proteja mediul înconjurător”, arată reprezentanții retailerului.

IKEA este o companie de retail mobilier și decorațiuni, de origine suedeză, fondată în 1943 de Ingvar Kamprad. Magazinul IKEA din Zona Comercială Băneasa a fost deschis în urmă cu zece ani.

 

German
Citește articolul precedent:
After Work Party DWS

Clubul Economic German Transilvania (DWS) continua seria petrecerilor After Work, oferind membrilor si prietenilor sai ocazia unei intalniri placute, intr-un...

Închide