Studiu GfK: Piața bunurilor de larg consum, plus 7% în 2017

Piața FMCG a înregistrat anul trecut o creștere de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic, evoluția pozitivă fiind susținută de majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu de creșterea volumelor cumpărate, așa cum a fost cazul cu un an înainte, potrivit unui studiu realizat de GfK.

Cu toate acestea, consumatorii români s-au orientat și în 2017 către produse superioare din punct de vedere al prețului, fenomen numit up-trading.

Produsele de îngrijire a locuinței au înregistrat cea mai mare creștere în 2017, de aproape 10% în valoare. Peste media pieței au crescut și lactatele (mai ales untul, brânza topită și specialitățile din brânză), alimentele ambalate și băuturile, în vreme ce vânzările de alimente proaspete și de produse de îngrijire personală au avansat în același ritm cu piața de FMCG.

„Ponderea promoțiilor a scăzut în valoare pentru produsele de îngrijire orală, băuturile calde, conservele și lactatele. Totuși, promoțiile dețin cele mai mari ponderi în cadrul produselor destinate îngrijirii personale și a locuinței (mai ales în rândul detergenților de rufe și al produselor universale). În cazul băuturilor, cele mai mari cote de piață în valoare pentru promoții le observăm în categorii precum răcoritoare, bere, cafea și ceai. Și ponderea în consum a mărcilor private ale retailerilor a rămas constantă în 2017 comparativ cu anul anterior”, potrivit sursei citate.

La finalul lui 2017, comerțul modern a înregistrat o cotă de piață de 59%, în creștere cu 1,4 puncte procentuale față de anul anterior. Magazinele de tip discount și cele de proximitate au bifat cele mai accelerate creșteri, arată datele companiei germane de cercetare de piață.

Hipermarketurile, cel mai important canal modern de cumpărare, au fost vizitate mai des de cumpărători, însă coșurile au rămas la nivelul anului precedent.

Totodată, magazinele de tip discount au avut vânzări în creștere datorită faptului că oamenii au plătit în medie mai mult la fiecare act de cumpărare și au achiziționat mai des din aceste formate.

La rândul lor, supermarketurile au beneficiat de o frecvență medie de cumpărare mai ridicată și de coșuri mai mari, fiind, în continuare, cel mai vizitat retailer.

„Magazine de proximitate au avut cea mai bună dinamică. Au reușit să recruteze noi cumpărători, i-au atras mai des în magazine și i-au convins să cheltuiască sume mai mari la un act de cumpărare. Evoluția pozitivă a fost influențată și de expansiunea acestor formate. În ansamblu, în 2017 au fost deschise aproape 220 de magazine de proximitate”, mai arată datele analizei.



German
Citește articolul precedent:
Skoda Kodiaq
ŠKODA KODIAQ L&K: versiunea premium a SUV-ului de talie mare va fi prezentată în premieră mondială la Geneva

›  ŠKODA KODIAQ L&K are trăsături individuale de design şi numeroase dotări pentru confort ›  Sunt disponibile patru motoare puternice...

Închide