Telekom România, pe plus în T3

Telekom Romania Communications a înregistrat venituri de 149,1 milioane euro în al treilea trimestru al anului, în creștere cu 3,9% față de perioada similară din 2015, iar Telekom Romania Mobile Communications a încheiat intervalul analizat cu încasări de 112,1 milioane euro, mai mari cu 2,7%.

„Acest trimestru a fost marcat de rezultate pozitive generate de segmentele cu creștere constantă, precum serviciile TV și segmentul wholesale, ceea ce a condus la venituri totale mai mari înregistrate atât de fix, cât și de mobil. Ușoara scădere a numărului de utilizatori ai Telekom Romania Mobile Communications este contrabalansată de creșterea bazei de clienți MagentaONE, o tendință care arată interesul pentru servicii integrate fixe și mobile. Numărul de clienți business de pe segmentul mobil a crescut ca urmare a sinergiilor fix-mobil. Continuăm să ne concentrăm pe îmbunătățirea experienței clienților, oferindu-le rețele 4G și de fibră optică extinse și diversificându-ne portofoliul de soluții IT&C pentru companii. În această privință, în ultimele trei luni, am crescut acoperirea FTTx cu aproximativ 16%, până la două milioane de gospodării acoperite de această tehnologie superioară”, a declarat Anastasios Tzoulas, director executiv financiar al Telekom Romania.

Rezultatele financiare pentru T3 2016 raportate de Telekom Romania Communications au fost marcate de o creștere a veniturilor și a EBITDA, precum și de evoluția constantă a ofertelor convergente fix-mobil, TV și wholesale. Veniturile au fost de 149,1 milioane euro, cu 3,9% mai mari decât în T3 2015, iar pentru primele nouă luni ale anului, acestea au ajuns la 435,7 milioane euro, mai mici cu 1,6%.

Telekom Romania Communications a înregistrat 338.232 de clienți pentru ofertele convergente MagentaONE, cu 92% mai mulți față de T3 2015.

Creșterea cu 2,1% a bazei de clienți de servicii TV este în linie cu cele raportate în trimestrele anterioare. Numărul abonaților TV a ajuns la 1,46 milioane la finalul lui septembrie 2016, cu venituri aferente mai mari cu 5% față de T3 2015. Tehnologia TV din portofoliul Telekom cu cea mai mare rată de creștere a fost IPTV. În ceea ce privește FTTx, acoperirea cu fibră optică a crescut la aproape două milioane de gospodării, de la 1,7 milioane la finalul T2 2016. Clienții care optează pentru această tehnologie beneficiază de viteze de până la 1 Gbps pentru Internet și de servicii de televiziune interactivă (IPTV).

Numărul abonaților de Internet broadband a rămas relativ stabil în T3 2016 versus T2 2016, atingând 1,188 milioane, față de 1,194 milioane. Veniturile generate de serviciul de Internet pentru T3 2016 au scăzut uşor (-1%) comparativ cu perioada similară a anului 2015. Utilizatorii de voce (fixă și mobilă) au fost 2,165 milioane. În ciuda evoluției veniturilor din servicii mobile, veniturile din voce fixă s-au redus cu 13%.

Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe și cele mobile a rămas la același nivel în T3 2016 față de perioada similară a anului trecut, respectiv la 4,8 milioane.

Pe de altă parte, Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat venituri totale de 112,1 milioane euro în T3 2016, în creştere cu 2,7%, în timp ce veniturile din servicii au scăzut cu 3,5%, la 77,3 milioane de euro.

Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, baza totală de clienţi Telekom Romania Mobile Communications a scăzut cu 3,4%, la 5,5 milioane, dintre care 29% reprezintă clienţii serviciilor pe bază de abonament (postpaid).

Segmentul business postpaid a crescut cu 2,4%, datorită ofertelor dedicate ale companiei, cât și sinergiilor create în urma procesului de rebranding, împreună cu Telekom Romania Communications, sub brandul Telekom.

Telekom Romania este prezentă pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și COSMOTE România.

Telekom este un brand care aparține Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial în industria telecomunicațiilor, cu peste 156 milioane de clienți pentru servicii mobile, 29 milioane de linii fixe și peste 18 milioane linii broadband (la 31 decembrie 2015). Deutsche Telekom este prezent în peste 50 de țări și are circa 225.000 de angajați la nivel mondial.

German
Citește articolul precedent:
Horia Braun, numit Economist-Șef și Director de Cercetare în cadrul BCR

Horia Braun (39 de ani) a fost numit Economist Șef și Director de Cercetare în cadrul Băncii Comerciale Române (BCR),...

Închide