TUI Travel Center: Peste 80% dintre turiștii cu vouchere aleg litoralul românesc în vârf de sezon

Mai mult de 80% dintre românii care vin în agențiile de turism cu vouchere de vacanță vor să-și ia vacanță la mare în vârf de sezon, când sunt cele mai mari tarife, iar cei mai mulți sunt dispuși să plătească în plus pentru a-și putea achita sejurul dorit, reiese dintr-un studiu al TUI TravelCenter, cea mai mare rețea de agenții de turism din România.

Pentru a se încadra în valoarea unui voucher de vacanță, o familie formată din doi adulți și un copil își poate permite doar 3-4 zile de cazare cu mic dejun într-un hotel de trei stele de pe Litoral sau de la munte, potrivit sursei citate.

Faptul că bugetarii au primit în acest an vouchere de vacanță a creat o creștere a cererii pentru destinațiile interne, în special pentru litoralul românesc. Din totalul românilor care intră cu vouchere de vacanță în agențiile de turism, peste 80% vor să meargă pe litoral, iar ceilalți preferă fie stațiuni balneare, fie sejururi la munte. Marea majoritate a celor care nu preferă marea solicită pensiuni în zone agroturistice din Delta Dunării, Maramureș, Moldova, Bucovina, Transilvania și Cazanele Dunării.

„Majoritatea turiștilor cu vouchere, fie că aleg marea, muntele sau stațiunile balneare, vor să fie cazați în perioada iulie – august 2018, mai exact 15 iulie – 15 august, adică în full sezon, când hotelurile și pensiunile au cele mai mari tarie”, a declarat Cosmin Marinof, directorul de vânzări al TUI TravelCenter, cu o rețea de 80 de puncte de distribuție în întreaga țară.

Tariful mediu pentru o vacanță de vară de 7 nopți cu mic dejun în aceasta perioadă este 1.650 de lei, cu 200 de lei peste valoarea unui voucher de vacanță.

Potrivit studiului TUI TravelCenter, 40% dintre românii care vin cu vouchere în agențiile de turism nu vor ca vacanțele să depășească suma de 1.450 de lei, jumătate dintre ei sunt dispuși să plătească în plus până la 500 – 600 de lei pe un sejur, în vreme ce 10% plătesc cu peste 1.500 de lei mai mult față de valoarea tichetelor.

În medie, însă, pentru că aleg să plece o săptămână la mare, la munte sau în Deltă în vârf de sezon, turiștii plătesc cu 31% în plus față de valoarea voucherelor de vacanță deținute. Ca să se încadreze doar într-un voucher de vacanță, o familie formată, de exemplu, din doi adulți și un copil se poate caza în această perioadă 3 sau 4 nopți, în funcție de stațiune și de categoria unității de cazare, fie că e vorba de munte sau de mare.

„Majoritatea clienților își doresc vacanța pentru intervalul 15 iulie-15 august, iar acum mai sunt foarte puține locuri libere pe litoral. Noi, în general, îi redirecționăm către finalul lunii august, când avem mai multe locuri libere, indiferent dacă este vorba despre mare sau munte. Le-am explicat clienților că aceste vouchere pot fi folosite și pentru munte, de Crăciun sau Revelion, sau pot cumpăra cu ele vacanțe la mare chiar și pentru anul următor, mai ales dacă așteaptă târgul de turism din toamnă, când reducerile sunt foarte mari”, a mai spus Cosmin Marinof.

Reprezentantul TUI TravelCenter arată că marea problemă cu voucherele este că s-au acordat foarte târziu și turiștii nu au putut beneficia de discounturile de Early Booking de 30-40%, astfel încât acum plătesc tariful standard pentru orice vacanță de vară.

„Sfatul meu este să le țină și să își rezerve cu aceste vouchere, în noiembrie sau decembrie 2018, vacanțe pentru vara lui 2019. Astfel, beneficiază de tarife de Early Booking și, cu valoarea de 1.450 de lei, pot cumpăra mai multe nopți de cazare decat acum. Procesul de rezervare acum este unul anevoios, pentru că nici hotelierii de la mare nu doresc să vândă 3 nopți (media valorica a voucherelor de vacanță), ci 7 nopți”, a spus reprezentantul TUI TravelCenter.

Turiștii trebuie să știe că din agenție pot cumpăra orice vacanță la orice hotel/pensiune din România, iar tarifele din agenții sunt mai bune decât cele de recepție și pot rezerva, practic, orice hotel/pensiune licențiate din Romania, chiar dacă aceastea, poate, nu acceptă tichete de vacanță.

„Există, încă, o confuzie generală a clienților, care cred că pot achiziționa o vacanță doar la hotelurile/pensiunile care acceptă tichete de vacanță. Daca vin în agenția TUI TravelCenter, pot achiziționa în baza voucherelor orice vacanță la orice pensiune/hotel”, a mai afirmat directorul de vânzări al agenției de turism.

TUI TravelCenter, parte a Grupului Eurolines, a încheiat anul trecut cu vânzări de 100 milioane euro, ponderea cea mai însemnată fiind asigurată de vânzarea de pachete turistice. În acest an, TUI TravelCenter va continua dezvoltarea rețelei de distribuție, va adăuga noi destinații de călătorie în portofoliu și își va diversifica tipurile de produse turistice oferite.



German
Citește articolul precedent:
Schimbări în managementul grupului Telekom Romania

Grupul Telekom Romania a anunțat că Andreas Elsner va fi numit la 1 septembrie în poziția de Director Executiv Marketing...

Închide