Un sfert dintre consumatorii online pun egal între interacțiunea virtuală și cea directă – studiu GfK

La nivel internațional, 23% dintre consumatorii online consideră interacțiunile virtuale la fel de bune ca cele în care întâlnești persoana față în față, în vreme ce doar 15% dintre cei chestionați nu sunt de acord cu această afirmație, potrivit unui studiu al companiei germane de cercetare de piață GfK, derulat în 22 de țări.

Oportunitățile pentru interacțiuni virtuale sunt tot mai frecvente în viața de zi cu zi – fie că este vorba despre conferințe video, interacțiunea video în timpul convorbirii telefonice, chat-ul de Facebook și de WhatsApp sau chiar explorarea orașelor, a restaurantelor sau a muzeelor, utilizând opțiunea de vizionare a străzilor oferit de Google Maps sau aplicația 3D-Panorama.

Acordul cu afirmația că interacțiunile virtuale pot fi la fel de potrivite ca cele directe crește la cei cu vârstă cuprinsă în intervalele 20 – 29 de ani și 30 – 39 de ani, cu 28%, respectiv 27%. Aceasta îi poziționează confortabil înaintea adolescenților, care sunt următoarea generație cea mai „orientată spre lumea virtuală”, cu 22 de procente.

Pe de altă parte, acordul cu această afirmație scade vertiginos în rândul generațiilor mai în vârstă. Unul din cinci (20%) dintre cei cu vârsta cuprinsă între 50 și 59 de ani nu sunt de acord că interacțiunile virtuale pot fi la fel de bune ca atunci când ești în contact direct cu o persoană, în comparație cu doar 15% care au votat opusul. Mulți dintre cei cu vârsta de peste 60 de ani nu sunt de acord – aproape o treime (27%), în timp ce doar unul din zece (11%) spun că sunt de acord.

Brazilia și Turcia se află în topul listei consumatorilor online care cred în autencitatea interacțiunilor virtuale, cu o treime (34%) în fiecare țară susținând acest lucru. Ele sunt urmate de Mexic (28%), China (27%) și Rusia (24%).

”Aceste rezultate au aplicabilitate în aproape toate business-urile. Fie că vor folosi realitatea augmentată pentru a spori impactul activităților de marketing și al campaniilor publicitare sau vor apela la conferințe video pentru a reduce costurile de deplasare pentru ședințe – a cunoaște piețele și segmentele de consumatori care sunt cele mai deschise la interacțiuni virtuale este un punct de pornire esential”, potrivit GfK.

Celălalt capăt al scalei, al celor care nu sunt de acord că virtualul poate înlocui interacțiunile față în față, este condus de Germania, cu aproape o treime (32%) dintre consumatorii online. Aceasta este urmată de Suedia, la 29 de procente, de Cehia și Belgia care au rezultate strânse (26%) și Olanda și Marea Britanie la doar puțin sub un sfert (23%).

Studiul a fost realizat online, pe un eșantion de peste 27.000 de consumatori în vârstă de 15 ani sau mai mult din Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Cehia, Franța, Germania, Hong Kong, Italia, Japonia, Mexic, Olanda, Polonia, Rusia, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Turcia, Marea Britanie și SUA).

German
Citește articolul precedent:
Companii din Cluj și Ambasada Austriei – Secția Comercială lansează un nou proiect educațional STAR–T Școala Tehnică Austriacă din România Transilvania

Companii austriece cu investiţii importante în Cluj și Ambasada Austriei - Secția Comercială vor demara în septembrie 2016, la Liceul...

Închide