Vânzările de bunuri de folosință îndelungată revin la nivelul perioadei de boom

Piața bunurilor de folosință îndelungată din România a crescut cu peste 9% anul trecut, la 2,55 miliarde euro, nivel comparabil cu cel înregistrat în anul de boom 2007, potrivit unui raport realizat de compania germană de cercetare de piață GfK.

În cazul vânzărilor de electronice, boxele mici și cu sistem de andocare au înregistrat cea mai mare rată de creștere, fiind urmate de sistemele audio, iar televizoarele cu dimenisiuni și rezoluții superioare ale ecranelor s-au aflat pe trend ascendent. La polul opus, sistemele video, de înregistrare și de navigare auto au rămas pe minus.

Piața de electrocasnice mari a încetinit ritmul de creștere în ultimul trimestru al anului trecut, dar a finalizat 2016 cu o creștere de două cifre, toate categoriile aflându-se în trend pozitiv.

„Majoritatea categoriilor au suferit eroziuni de preț în 2016, cu toate că a crescut interesul consumatorilor pentru produse cu specificații superioare”, potrivit sursei citate.

În cazul electrocasnicelor mici, campania Black Friday a generat vânzări mai mari pentru toate categoriile de produse, cu impact considerabil pentru aspiratoare și aparate pentru prepararea băuturilor calde. În schimb, aparatele de îngrijire a părului au înregistrat cele mai scăzute evoluții în T4, având și eroziuni de preț considerabile.

Camerele digitale au continuat să aibă evoluții negative, dar ponderea celor cu zoom digital a continuat să crească în T4, contribuind astfel la evoluția generală a acestui segment.

Pe segmentul IT, camerele web si mouse-urile au fost singurele categorii care au înregistrat evoluții pozitive. Pe de altă parte, tabletele au bifat cea mai mare scădere, fiind urmate de sistemele de tip desktop și laptopuri.

Studiul arată că, deși rata de creștere pentru telefoanele inteligente a încetinit în T4, au fost înregistrate creșteri semnificative pe segmentul de telefoane cu ecrane mari. Totodată, segmentul de căști cu microfon a continuat să aibă rate de creștere de două cifre, contribuind la evoluția întregii categorii Telecom.

În cazul echipamentelor de birou și consumabilelor, interesul consumatorilor pentru imprimante a scăzut constant, ajungând la un minus de două cifre în trimestrul IV. Imprimantele dotate cu sisteme CISS au înregistrat creșteri de două cifre, având un impact pozitiv asupra pieței de profil. În plus, și cererea pentru cartușele laser și cu cerneală a crescut, arată compania de cercetare.

Sursa: GfK România
Sursa: GfK România
Sursa: GfK România

SHARE ARTICOL

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • LinkedIn
German
Citește articolul precedent:
PRODUCŢIA LOCALĂ DE HIDROCARBURI CEDEAZĂ ÎN FAŢA IMPORTURILOR

Asociația Română a Companiilor de Explorare și Producție Petrolieră (ROPEPCA) atrage atenția asupra celor mai recente evoluții din piața de...

Închide