Veniturile Raiffeisen Bank, plus 7% în S1

www.raiffeisen.ro

Raiffeisen Bank România a încheiat primul semestru cu venituri operaționale de 1,27 miliarde lei, mai mari cu 7% față de perioada similară din 2018, pe fondul creșterii activității de creditare, însă profitul net a coborât de la 423 milioane lei la 384 milioane lei în intervalul de referință, din cauza unor schimbări metodologice ale calculului provizioanelor de credit.

Activele totale ale băncii au avansat în primul semestru până la 40 miliarde lei (creștere de 5% an la an), în vreme ce soldul creditelor nete acordate clienților băncii s-a majorat cu 11%, până la 26,2 miliarde de lei.

„Am înregistrat din nou rezultate foarte bune la jumătatea acestui an și am continuat să creștem consistent, echilibrat și sustenabil. Creditele acordate companiilor mari și medii au avansat cu 12%, cele acordate IMM-urilor cu 7%, iar împrumuturile pentru populație, garantate sau negarantate, cu 8,5%, an la an. Veniturile noastre operaționale au crescut, de asemenea, cu 7%. Anul acesta raportăm un profit ușor mai mic decât în primele șase luni ale anului trecut, datorită unor schimbări metodologice ale calculului provizioanelor de credit. Profitul net, neafectat de aceste modificări nerecurente, ar fi fost cu 13% peste cel de anul trecut”, a declarat, într-un comunicat, Steven van Groningen, președinte & CEO Raiffeisen Bank.

Rata creditelor neperformante a coborât până la 4,1%, la finalul lunii iunie 2019, iar profilul de risc de credit s-a îmbunătățit pentru toate segmentele de clienți.

„Pe lângă aceste evoluții pozitive, costul riscului a fost influențat în prima parte a acestui an de o serie de schimbări metodologice, care au dus la un cost al riscului de 116 milioane de lei, față de 72 milioane de lei în S1/2018”, arată banca.

Depozitele atrase de Raiffeisen Bank de la clienți au crescut cu 7% în intervalul ianuarie-iunie, la peste 33,4 miliarde lei.

Numărul clienților digitali ai băncii, care utilizează aplicațiile de internet și mobile banking, a depășit 650.000 la mijlocul anului (plus 23% față de primul semestru din 2018).

Banca deținută de grupul austriac Raiffeisen are în portofoliu peste două milioane de clienți persoane fizice, aproximativ 92.000 de IMM-uri și 5.800 de corporații.



German
Citește articolul precedent:
Internet & Mobile World devine go>tech world, casa economiei digitale din Europa Centrală și de Est

București, 8 august 2019 – Internet & Mobile World, cel mai amplu eveniment de business din regiune se reinventează, devenind...

Închide