Veniturile Telekom România au crescut ușor anul trecut, la 985 mil. euro

Grupul Telekom România, prezent pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și COSMOTE România, a înregistrat anul trecut venituri consolidate de 985 milioane euro, în creștere cu 0,1% față de 2015.

“În anul 2016, am continuat să ne concentrăm asupra obiectivelor noastre strategice: creșterea segmentului de servicii convergente MagentaONE și a serviciilor TV, oferind în același timp servicii mobile atractive. Segmentul wholesale a avut o contribuție pozitivă asupra rezultatelor. În ceea ce privește acoperirea rețelei de înaltă performanță, clienții noștri beneficiază de o acoperire crescută a serviciilor 4G, care ajunge la 97,43% din populația urbană. Pentru segmentul fix, am depășit ținta stabilită pentru 2016, de două milioane de gospodării, în ceea ce privește acoperirea FTTx. În 2017, vom continua să oferim mai multă valoare tuturor părților interesate, clienților și acționarilor noștri. De asemenea, ne vom concentra și pe consolidarea poziției pe toate segmentele de piață”, a afirmat Miroslav Majoros, CEO al operațiunilor Telekom România.

Telekom Romania Communications, parte a grupului, a înregistrat venituri de 602,5 milioane euro, în creștere cu 0,14%, însă EBITDA a scăzut cu 21%, la 93,5 milioane euro.

Numărul de clienți MagentaONE a continuat să înregistreze o rată de creștere semnificativă, de 64% la finalul lui 2016, ajungând la peste 370.000 la 31 decembrie 2016, în timp ce veniturile aferente au fost mai mari cu 63,8% pentru aceeași perioadă.

Și segmentul TV a avut o creștere anuală de 0,8% în ceea ce privește numărul de clienți, ajungând la 1,464 milioane. Serviciile TV pentru segmentul HoReCa au continuat să aibă o tendință ascendentă și au crescut cu 9% în 2016 faţă de anul anterior.

Numărul clienților broadband (fix și mobil) a fost de 1,186 milioane la finalul lui 2016, versus 1,188 milioane în T3 2016. Veniturile din serviciile de broadband pentru T4 2016 au scăzut cu 1% față de aceeași perioadă a anului anterior.

Utilizatorii de servicii de voce (fixă și mobilă) au ajuns la 2,151 milioane în ultimul trimestru din 2016, de la 2,165 milioane în T3 al anului menționat, în principal ca urmare a substituției fix-mobil.

Veniturile segmentului wholesale al Telekom Romania Communications au crescut cu 10% pentru întreg anul 2016, la 113,1 milioane de euro, faţă de aceeași perioadă a anului precedent.

Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe și cele mobile a fost de 4,8 milioane la finalul lui 2016, mai mic cu 0,7% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat venituri totale de 457,1 milioane de euro, în creştere cu 4,2%.

Telekom este un brand care aparține Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial în industria telecomunicațiilor, cu peste 156 milioane de clienți pentru servicii mobile, 29 milioane de linii fixe și peste 18 milioane linii broadband (la 31 decembrie 2015). Deutsche Telekom este prezent în peste 50 de țări și are circa 225.000 de angajați la nivel mondial.

SHARE ARTICOL

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • LinkedIn
German
Citește articolul precedent:
Epson lansează 28 de proiectoare cu funcții smart pentru școli și companii

Subsidiara locală a grupului japonez Epson lansează patru serii noi de proiectoare pentru mediul corporativ, pentru întreprinderile mici și mijlocii,...

Închide