Wienerberger România: Piața construcțiilor va continua evoluția pozitivă în 2019

Corneliu Fecioru

Piața construcțiilor a crescut anul trecut, iar în 2019 va continua tendința ascendentă, ținând cont de evoluția pozitivă înregistrată în primele trei luni, estimează reprezentanții Wienerberger România, cel mai mare producător local de blocuri ceramice.

„Estimarea noastră, pornind de la primul trimestru al anului, este că piața construcțiilor va fi pe o tendință pozitivă și în 2019. Dincolo de creșterea pieței și a cererii, o evoluție importantă a momentului este dată de atenția sporită a clienților în etapa de documentare – ceea ce înseamnă că românii fac alegeri tot mai bine informate – și de interesul tot mai mare pentru alegerea soluțiilor accesorizate si a sistemelor complete pentru fiecare etapă importantă a contrucției. În aceste condiții, Wienerberger România privește cu încredere la evoluția pieței în 2019”, a declarat, într-un comunicat, Corneliu Fecioru, Managing Director Sales & Marketing al Wienerberger România.

Numărul locuințelor finalizate pe parcursul anului 2018 a fost cu 12% mai mare decât în 2017, ceea ce a avut o influență pozitivă asupra dezvoltării generale a pieței materialelor de construcții. Pe segmentul de zidărie, piața a bifat un avans de 5,6%, ajungând la un nivel de peste 6 milioane metri cubi, similar cu cel atins în 2008, arată compania.

În primul trimestru din 2019, piața a continuat evoluția pozitivă înregistrată anul trecut pe segmentul construcțiilor rezidențiale, susținută atât de numărul mai mare de autorizații de construcție, cât și de demararea lucrărilor de șantier pentru multe proiecte de acest tip. 

Creșterea pieței se datorează aproape în totalitate sporirii numărului de blocuri noi construite, în condițiile în care numărul locuințelor individuale finalizate anual în România a rămas relativ constant în ultimii opt ani.

Grupul austriac Wienerberger deține patru fabrici de zidărie în România, la Gura Ocniței (Dâmbovița), Sibiu, Tritenii de Jos (Cluj) și Berca (Buzău).



German
Citește articolul precedent:
Cluj are o strategie: magnetizează!

O nouă premieră națională realizată de Cluj: în primăvara aceasta, municipiul Cluj-Napoca a găzduit conferința Comisiei Europene privind Startup-urile tehnologice,...

Închide