BCR a încheiat anul trecut cu un profit net de 814,1 mil. lei, în creștere cu 37,2%

Banca Comercială Română (BCR) a înregistrat un profit net de 814,1 milioane de lei (168,3 milioane de euro) în 2020, față de 593,3 milioane de lei (125 milioane de euro) în 2019, pe baza unei creșteri puternice a creditării și a unui rezultat operațional mai mare, parțial din compensare de costuri mai mari cu riscul, a anunțat banca, într-un comunicat.

Profitul net din 2019 a fost afectat de constituirea unui provizion excepțional legat de activitatea BCR Banca pentru Locuințe în T2 2019, arată BCR.

„Adaptarea și reziliența au fost cuvintele dominante, la nivel de business, dar și la nivel personal pentru toți colegii mei. BCR a pus pe primul loc siguranța angajaților și sănătatea financiară a clienților și am reușit să trecem împreună, mai puternici, peste obstacole. Colegilor mei vreau să le mulțumesc pentru rapiditatea cu care s-au adaptat contextului, dar și pentru dedicarea și pasiunea pe care le-au pus în munca lor. Am continuat să învățăm din puterea de reinventare a clienților noștri și am ținut deschis, fiind un partener de încredere pentru antreprenori și companii în efortul lor de a asigura continuitatea locurilor de muncă. Am oferit soluții de finanțare în domenii cheie ale economiei pentru ca România SA și România SRL să continue să producă valoare adaugată. Misiunea noastră continuă în 2021: sprijin real pentru alegeri financiare inteligente, prin adaptarea la nevoile clienților, servicii financiare personalizate, transformare digitală continuă și programe educaționale incluzive”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 5,1%, până la 1,87 miliarde lei (388,1 milioane euro) în 2020, pe fondul unor venituri operaționale mai mari și al unor cheltuieli operaționale mai reduse.

Venitul net din dobânzi a crescut cu 5,1%, până la 2,37 miliarde lei (490,1 milioane euro), favorizat de volume mai mari de credite și depozite, atât pe segmentul de clienți retail, cât și pe cel de corporate, parțial compensat de impactul din dobânzile de pe piață.

Venitul net din comisioane a scăzut cu 9%, până la 710 milioane lei (146,8 milioane euro) în 2020, determinat de un volum mai redus de comisioane din retrageri de numerar și de eliminarea comisionului de retragere de la alte ATM-uri decât cele ale BCR, în aprilie și mai, ca măsură de sprijin pentru clienți în perioada stării de urgență, arată banca.

BCR a încheiat anul trecut cu un venit operațional de 3,54 miliarde lei, mai mare cu 1,6% față de nivelul înregistrat în 2019.

„Rata creditelor neperformante a ajuns la 4,5% în decembrie 2020 față de 4,1% în decembrie 2019. Această evoluție reflectă în principal efectul unui eveniment singular înregistrat în trimestrul II 2020, constând într-o expunere de valoare mare față de un client Corporate, devenită neperformantă, cât și al unui volum mai mare de noi credite neperformante în segmentul Retail, rezultat în urma evaluarii efectuate în T4 privind improbabilitatea de plată pentru clienții cu acorduri de amânare a ratelor încă active. În același timp, gradul de acoperire al creditelor neperformante cu provizioane a atins nivelul de 122,5% în decembrie 2020”, se arată în comunicat.

Creditele și avansurile acordate clienților au avansat cu 7,4%, până la 43 miliarde lei (8,8 miliarde euro) la 31 decembrie 2020, susținute de creșteri atât în creditarea retail (+6,9% față de decembrie 2019), cât și în cea corporate (+7,8% față de decembrie 2019).

În perioada analizată, depozitele de la clienți s-au majorat cu 12,3%, până la 64,8 miliarde lei (13,3 miliarde euro), susținute de creșteri atât pe depozitele retail (+10,9% față de decembrie 2019), cât și pe cele corporate (+16,4% față de decembrie 2019).

BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 18 centre de afaceri și 16 birouri mobile dedicate companiilor și 370 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca nr.1 în România pe piața tranzacțiilor bancare, clienții BCR dispunând de cea mai mare rețea națională de ATM-uri și mașini multifuncționale – aproape 1.800 de echipamente, aproximativ 13.000 POS-uri și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce



German
Citește articolul precedent:
Agricultura viitorului ajunge în România: Se deschide Sol și Suflet, prima fermă regenerativă din România și centru educațional pentru fermierii la început de drum

Cei interesați să își deschidă o fermă regenerativă sunt invitați să aplice la programul de internship plătit și să participe...

Închide