De Ziua Mondială a Oceanelor, Henkel și Plastic Bank aniversează 5 ani de colaborare în scopul curățării oceanelor de plastic prin transformarea acestuia în surse de venit

București, 8 iunie 2021Pe 8 iunie, de Ziua Mondială a Oceanelor, Henkel aniversează 5 ani de la încheierea parteneriatului strategic cu Plastic Bank și de la nașterea ideii revoluționare de a transforma deșeurile în oportunități prin „plastic social”. Henkel a fost prima mare companie globală de bunuri de larg consum care a încheiat un parteneriat cu Plastic Bank în 2017, cele două având drept obiectiv comun reducerea deșeurilor de plastic din oceane și generarea, în același timp, de noi oportunități financiare și de angajare echitabile pentru persoanele aflate în dificultate. În acest fel, se creează valoare din plastic înainte ca deșeurile să ajungă pe căile navigabile sau în oceane.

De la începutul parteneriatului Henkel a procesat peste 760 de tone metrice de plastic social® pe care l-a încorporat cu succes, din octombrie 2018, în ambalajele sale de produse. De atunci, Henkel a lansat produse cosmetice, detergenți și produse pentru îngrijirea locuinței cu ambalaje care cuprind până la 98% plastic social®.

Fondată de David Katz în 2013, Plastic Bank încearcă să încurajeze un miliard de oameni din întreaga  lume să genereze bani din deșeuri. Acest lucru îmbunătățește viața persoanelor din zonele sărace ale globului – în special în țările care nu dispun de infrastructura de gestionare a deșeurilor din plastic.

Parteneriatul Henkel – Plastic Bank a început în Haiti cu 5 centre de colectare a plasticului, s-a extins în Egipt cu peste 400 centre de colectare și 1 miliard de sticle care urmează să fie colectate în termen de 5 ani, și noi centre de colectare a plasticului sunt construite în Haiti. Populația locală poate returna deșeurile de plastic colectate și le poate schimba în bani, bunuri sau servicii. Deșeurile de plastic sunt sortate și prelucrate, iar apoi integrate în lanțurile valorice de reciclare ca social plastic® (material care a fost verificat de Plastic Bank pentru a indica faptul că colectorii au primit un preț corect (peste nivelul pieței) pentru deșeurile din plastic.

Noul detergent la capsule – Perwoll Renew & Care Caps All-in-1 – cu ambalaj 100 % reciclabil

În România, atenția Henkel față de impactul plasticului folosit pentru ambalaje este reprezentată prin inovațiile din produsele aflate la raft și pe care românii le folosesc zi de zi. Un astfel de exemplu este detergentul Perwoll, disponibil acum și sub formă de capsule, „All-in-1”. Datorită formulei sale speciale „Renew & Care”, Perwoll Caps  are grijă de hainele delicate dar și de planetă, fiind de 3 ori mai compact și 100% solubil în apă, iar cutia în care sunt ambalate capsulele Perwoll este 100% reciclabilă și 50% din plastic reciclat.

Pentru mai multe exemple și detalii consultați Plastic Bank Partnership (henkel.com) și ultimul raport de sustenabilitate al companiei.

Despre Henkel România

Companie înființată în anul 1994, ca reprezentantă a Henkel Central Eastern Europe Austria, Henkel România are în prezent peste 500 angajați, și un portofoliu compus din peste 30 mărci, mii de produse de la detergenți și Produse pentru îngrijirea Locuinței, la Produse Cosmetice și de Îngrijire Personală, până la Adezivi comerciali, profesionali și industriali și tehnologii. Henkel deține trei unități de producție în România (Pantelimon/ lângă București, Câmpia Turzii și Roznov). Mai multe detalii @ www.henkel.ro .

Henkel Romania s-a implicat activ, de-a lungul anilor, în inițierea si susținerea mai multor proiecte ecologice şi educative. Câteva exemple de proiecte de anvergură: „Împreună pentru o Deltă curată”, „Poliţia Verde a Copiilor”, „ Împreună pentru o Dunăre curată”, „Harta Şcolilor Verzi din România”. Astfel, Henkel a fost prima companie privată din România care a dezvoltat un program complex în Rezervația Biosferei Delta Dunării în perioada 2004-2007, cu o puternică componentă ecologică (colectare și reciclare a deșeurilor din plastic din întregul areal al Deltei) și una educațională – în școlile aflate în Rezervația Biosferei Delta Dunării.

Despre Henkel

Henkel este o companie globală cu un portofoliu de produse diversificat și echilibrat. Compania este lider cu cele trei divizii atât în zona industrială cât și în sectorul produselor pentru consumatori, datorită mărcilor sale puternice, inovațiilor și tehnologiilor sale. Henkel Adhesive Technologies este lider global pe piața de adezivi  – în toate segmentele industriei. În categoriile “Laundry and Home Care”/Detergenți și Produse pentru îngrijirea Locuinței și „Beauty Care”/ Produse Cosmetice și de Îngrijire Personală, Henkel deține poziții de lider în multe dintre piețele relevante la nivel global. Înființată în 1876, Henkel are o tradiție de peste 140 de ani de succes. }n 2020, Henkel a înregistrat vânzări de peste 19 miliarde euro și un profit operațional ajustat de cca 2,6 miliarde euro. Henkel are 53.000 angajați la nivel global – o echipă pasionată și diversă, unită de o cultură organizațională puternică, o misiune comună de a crea valoare durabilă și valori comune. În calitate de lider recunoscut în zona de sustenabilitate, Henkel deține poziții de top în multe topuri și clasamente internaționale de profil. Acțiunile Henkel sunt listate la Bursa Germană DAX. Pentru mai multe informații, puteți accesa www.henkel.com .

German
Citește articolul precedent:
Kaufland România anunță noi obiective de reducere a consumului de plastic din ambalajele marcă proprie

București, 24 iunie 2021  - Kaufland și-a stabilit noi obiective de reducere a plasticului de unică folosință. Ca parte a...

Închide