Sotiris Chatzidakis, fondator al CEO Clubs Romania: „Networkingul este vital, pentru că reprezintă extensia reputației noastre”

CEO Clubs, una dintre cele mai apreciate organizații globale de business networking, va aniversa în curând un deceniu de prezență pe piața locală. Care a fost rețeta succesului în dezvoltarea rețelei în România?

În mod evident, faptul că am reușit să redefinim conceptele de „importanță” și „networking” și să convingem ecosistemele locale că versiunea noastră chiar funcționează. De la bun început i-am abordat pe lideri ca persoane și nu prin prisma afacerilor pe care le generează. Un lider „important” pentru noi este o persoană de caracter (o persoană care are succes, care manifestă simplitate, politețe, deschidere, este abordabilă, relaxată, bine intenționată), care nu încetează să învețe și, cel mai important, este dispusă să-și împărtășească experiența și cunoștințele cu alții (alți lideri sau studenți). Același lucru s-a întâmplat cu „networkingul”. Mulți cred că acesta se măsoară prin numărul de contacte pe care le are cineva în telefon. Noi credem că el se traduce mai degrabă în numărul de persoane din agenda dumneavoastră care zâmbesc atunci când vă văd apelul. În aceasta constă cu adevărat diferența. Așadar, totul înseamnă stabilire de relații bazate pe încredere, chimie și valori comune. Un alt motiv este că noi chiar aplicăm în viață promisiunea brandului nostru, care este „Noi îi înțelegem pe lideri”. Membrii noștri sunt oameni care sunt destul de mult sub presiunea mai multor factori implicați, ei poartă răspunderea a mii de familii și în același timp sunt , la rândul lor, tați, mame, fii și fiice. Știm că sunt nevoiți să jongleze cu multe mingi deodată, iar din această cauză e foarte important să fie înțeleși de Clubul lor. Iar acesta să le ofere soluții la probleme și nu să le mai adauge altele noi. Să le ofere spațiul de care au nevoie pentru a fi ei înșiși, fără a fi nevoiți să se prefacă sau să joace un rol. Iată cum interpretăm noi ce înseamnă înțelegerea.

Cât de importantă este componenta de networking în agenda unui manager de companie sau a unui antreprenor?

Este extrem de importantă, dar NU atunci când devine un scop în sine. Networkingul este de fapt răsplata. E răsplata pentru un bun profesionist, un caracter solid, pe care alții se pot baza. O persoană cu asemenea caracteristici este una cu care știi că-ți place să lucrezi, să-ți petreci timpul, cu care să visezi, să produci valoare și cel mai important: o poți prezenta și altora!! Rețeaua ta nu se compune numai din oamenii pe care-i cunoști. Acolo sunt și oamenii pe care-i cunosc cunoscuții tăi. Și dacă ei vor decide să te prezinte prietenilor lor, este o consecință a felului tău de a fi. În această formă, da, networkingul este vital, pentru că reprezintă extensia reputației. Și după cum știm foarte bine, e nevoie de ani de zile ca să construiești una, dar sunt de-ajuns câteva minute ca s-o ruinezi. Și acesta e lucrul pe care-l apreciază ceilalți: consecvența comportamentului tău și loialitatea ta față de propriile valori. Toate astea concentrează modul în care definim networkingul.

Sunteți fondatorul și dețineți funcția de Executive Vice President în cadrul CEO Clubs, Executives Club și Owners Club în Romania. Câți membri numără în prezent cluburile și care este rata anuală de reînnoire a membership-ului?

Avem în prezent 300 de membri. CEO Clubs a fost lansat acum 9 ani și a ajuns la 100 de membri în mai puțin de doi ani. De atunci, ne-am hotărât să limităm numărul de membri la un maxim de 150 – 155, număr la care ne situăm și astăzi. Am fondat în 2014 Executive Club (cunoscut ca „Next Gen Club” până anul trecut), iar astăzi numără 120 de membri, toți cu funcții executive la vârf. Ne mândrim cu lansarea, la finele lui 2018, a CEO Clubs Transylvania, care a atins aproape 50 de membri deja, și a Owners Club, care este un sub-club în cadrul CEO Clubs. Numărul membrilor noștri va fi mereu limitat, deoarece în viață exclusivitatea se bazează pe calitate și nu pe cantitate. Rata de reînnoire a calității de membru a fost dintotdeauna peste 70% în toți anii de când activăm. În 2020, rata aceasta a fost chiar mai mare. În vremuri de provocare, liderii au nevoie de informații solide, de sfaturi bune, de distracție și atitudine pozitivă. Cluburile noastre susțin aceste valori și construiesc totul în jurul lor (evenimente, întâlniri, activități).

Care au fost principalele provocări și cum v-ați adaptat activitatea în contextul crizei de sănătate publică generată de noul coronavirus?

Ținta noastră numărul unu a fost să ajutăm oamenii să fie în legătură unii cu alții în orice moment, așa că am putut să reacționăm repede la situația care ne stătea în față. Am fost de departe prima organizație care și-a mutat întâlnirile în mediul online, încă din 12 martie. A fost o mișcare curajoasă, dar am avut încredere în instinctul nostru, care din păcate s-a dovedit încă o dată a fi corect. Așadar, am organizat în perioada carantinei generale 20+ evenimente cu profesori de la Harvard și IESE, cu directori regionali de la Google și Microsoft, cu autori de succes din România, psihologi, specialiști în sprijin pentru părinți și multe alte personalități recunoscute. Ne-a ajutat aici foarte mult și pregătirea pe care am început-o încă din anii precedenți. De exemplu, sunt deja ani de zile de când am pus pe picioare ceea ce se cheamă Advisory Boards – Comitete de Consiliere, care sunt grupuri de câte 10 membri care se întâlnesc în mod regulat. Sunt aceiași oameni de fiecare dată, așa că își creează încrederea pentru a deveni în curând consilieri de încredere unul față de altul. Grupurile acestea au trecut imediat pe online și acesta este doar unul din exemple. Până când lucrurile vor reveni pe făgașul lor, vom continua să ne concentrăm pe grupuri mici, să ne ajutăm membrii să învețe lucruri noi, să rămână împreună și să-și descopere sau să se dedice pasiunilor lor. În același timp, vom facilita întâlniri fizice în măsura în care vom avea voie. Instrumentele noastre digitale, aplicațiile, site-urile noastre web noi-nouțe și ERP-ul nostru ne vor ajuta să trecem repede de la întâlniri live la online și invers.

Ce planuri de dezvoltare a business-ului din România aveți pe termen scurt și mediu?

Motto-ul echipei mele favorite de fotbal (Olympiacos) este: „Vom continua să visăm” și asta facem mereu încă de când am început. Ne vom asigura că oferim conținut de top membrilor noștri și îi surprindem pozitiv cu tot ceea ce facem, continuând astfel să atragem cei mai buni lideri. Cu cât vor sta în jurul unei mese mai mulți oameni buni, cu atât vor genera mai multă valoare pentru noi toți. În același timp, ne vom ocupa de consolidarea echipei noastre, prin atragerea celor mai buni din afară.

Cum arată o zi obișnuită de muncă în programul dvs.? Cum vă petreceți timpul liber, care sunt hobby-urile și pasiunile dvs.?

În primul rând, o zi obișnuită presupune multe ședințe cu membrii și cu alți factori implicați. Pentru mine e foarte important să fiu acolo și să vorbesc cu oamenii, să stabilesc legături între idei, să fiu inspirat și să produc la rândul meu noi viziuni și afaceri. În același timp, este de o importanță crucială să-mi fac timp să vorbesc tot timpul cu oamenii noștri. Să-i întreb cum sunt și să le predic iar și iar lucrurile cele mai importante în această perioadă. Prioritățile se schimbă și liderii se află adesea la răspântii foarte complicate. Noi știm multe dar poate că putem împărtăși prea puține! De aceea, e necesar să-i îndrumăm pe oameni în mod continuu, ca să ne păstrăm cu toții concentrarea și să ne simțim bine la locul de muncă și unii cu alții.

În timpul liber, mă întâlnesc cu prietenii, conduc mașina ascultând muzica preferată sau citesc. De curând am început să scriu o carte. Ce va urma, vom mai vedea…

Un interviu de Ioan Dornescu



German
Citește articolul precedent:
Selgros deschide o nouă platformă logistică lângă București

Selgros Cash & Carry România a deschis recent, în localitatea Chiajna (județul Ilfov), pe Centura București, o platformă logistică de...

Închide