Veniturile Raiffeisen Bank au crescut cu 5% anul trecut, până la 2,6 mld. lei

Foto: www.raiffeisen.ro

Raiffeisen Bank a înregistrat anul trecut venituri operaționale de 2,64 miliarde lei, mai mari cu 5%, în vreme ce activele totale ale băncii s-au ridicat la 42,9 miliarde lei la finele lui 2019, în creștere cu 7%, an la an.

„După cum știm deja, 2019 a fost un an destul de complicat economic și legislativ, care a debutat cu intrarea în vigoare a OUG 114, ordonanță impusă fără nicio analiză de impact sau fără o preocupare reală pentru evoluția economiei românești, iar anul l-am încheiat cu instabilitate politică și schimbări de guvern. În condițiile în care mediul în care activăm este permanent în schimbare și cu evoluții incerte, faptul că ne dezvoltăm continuu și echilibrat ne confirmă, încă o dată, că suntem o organizație puternică și responsabilă”, a declarat, într-un comunicat, Steven van Groningen, președinte & CEO Raiffeisen Bank.

Profitul net a scăzut anul trecut la 779 milioane lei, după ce, în 2018, banca atingea cel mai mare profit net al său, de 881 milioane de lei. Diminuarea câștigului a fost influențată de introducerea taxei pe activele bancare, urmată de o ușoară încetinire a activității economice, în prima parte a anului trecut, dar și de evenimente nerecurente, respectiv schimbările metodologice de provizionare a riscului de credit, provizioane făcute de bancă pentru litigii și reglementari, precum și provizionarea participației în subsidiara Aedificium Banca pentru Locuințe.

Creditele nete au avansat cu 6% în 2019, în pofida unei influențe negative generate de scăderea volumelor de tranzacții reverse-repo cu entități financiare non-bancare. Excluzând acest impact, creșterea soldului de credite a fost de 11%, cu evoluții pozitive pe toate segmentele de clienți.

„Avem o creștere echilibrată pe toate segmentele de clienți și pentru majoritatea produselor din portofoliul nostru. Rezultate notabile am înregistrat în evoluția creditelor de investiții către clienții corporații (+22%) și IMM (+13%), în timp ce pe segmentul persoanelor fizice avem 10% creștere în credite nete. Creditele ipotecare au avansat anul trecut cu 13%, comparativ cu anul anterior, iar cererea de credite de nevoi personale a fost mare (+7%), fiind susținută de creșterea semnificativă a salariilor în economia locală. În același timp, resursele atrase de la clienți au avut o evoluție excelentă, iar depozitele clienților au crescut cu 8%, până la 35,8 miliarde de lei. În contextul pandemiei de COVID-19, la data la care publicăm aceste rezultate pentru anul 2019, pe fondul revizuirii în scădere a perspectivelor de evoluție economică cel puțin pe termen scurt, suntem mulțumiți că poziția financiară și capitalizarea băncii sunt la niveluri extrem de solide”, a adăugat Steven van Groningen.

Rata creditelor neperformante a rămas stabilă față de 2018, la 4,1%. Banca arată că, deși profilul de risc al portofoliului de credite s-a îmbunătățit, iar clienții au fost foarte disciplinați în plata ratelor, unele modificări în metodologia de provizionare au generat un cost cu provizioanele de 170 milioane lei, comparabil cu cel din anul precedent.

Cheltuielile operaționale ale băncii au crescut cu 6%, an la an, până la 1,35 miliarde de lei, principalele zone de presiune asupra costurilor venind din investițiile în digitalizare, dezvoltarea capabilităților tehnologice, creșterea costului cu salariile angajaților, dar și din cerințele regulatorii, mai precis a contribuției la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare.

„2019 a fost un an marcat de mai multe lansări de soluții digitale și de beneficii adăugate în oferta noastră, pentru simplificarea experienței clienților noștri: Flexicredit 100% online, noile aplicații Smart Mobile și Raiffeisen Online, retrageri gratuite de la orice ATM al băncilor din România în Pachetul ZERO Simplu, lansarea aplicațiilor de plată cu telefonul sau ceasul (RaiPay, Apple Pay, Garmin Pay), Smart Hour în noua aplicație Smart Mobile, care permite schimbul valutar lei-euro la curs BNR, dar și o ofertă specială de refinanțare a creditelor de nevoi personale. Numărul clienților digitali a depășit 700.000, iar peste 450.000 utilizează deja noile platforme digitale lansate”, se spune în comunicat.

Raiffeisen Bank are în portofoliu peste 1,9 milioane carduri de debit pentru persoane fizice, iar față de finalul anului 2018, numărul tranzacțiilor cu cardul de debit a crescut cu peste 23%. Totodată, numărul de tranzacții e-commerce s-a majorat cu 40%.

„A crescut și numărul de carduri de credit, iar banca își menține poziția de lider de piață cu peste 500.000 de carduri de credit active”, mai arată Raiffeisen.

La finalul anului trecut, Raiffeisen Bank avea în portofoliu aproape 2,2 milioane de persoane fizice, peste 92.000 de IMM-uri și 5.700 de companii mari și medii.



German
Citește articolul precedent:
Autism Voice Line – Consiliere psihologică on-line gratuită pentru familiile cu copii cu TSA sau tulburări comportamentale

Autism Voice, unul dintre cele mai mari ONG-uri din România care susține de peste 12 ani cauza copiilor cu autism,...

Închide