Veniturile Telekom Romania au crescut cu 5% în 2019, la 980 mil. euro

Miroslav Majoroš, CEO Telekom Romania

Veniturile consolidate ale Telekom Romania s-au majorat cu 5% anul trecut, până la 980 milioane de euro, iar EBITDA ajustată înainte de IFRS16 a avansat cu 5%, până la 144 milioane euro, înregistrând a patra creştere trimestrială succesivă.

Creşterea veniturilor a fost generată în cea mai mare parte de activitatea principală a companiei, se arată într-un comunicat al Telekom. Veniturile din servicii fixe s-au majorat cu 11%, până la 479 milioane euro, iar la această creştere a contribuit atât dezvoltarea puternică a segmentului ICT, ale cărui venituri au crescut cu peste 110%, cât şi veniturile din serviciile wholesale, care au avansat cu peste 20%.

În acelasi timp, veniturile din serviciile broadband & TV au înregistrat o creştere uşoară, de peste 2%. Veniturile din serviciile convergente fix-mobil au crescut de la un an la altul cu aproximativ 30%. În plus, noul produs Smart WIFI a generat o cerere foarte mare, arată compania.

Veniturile din serviciile mobile au înregistrat patru trimestre de creştere succesivă în 2019, care se reflectă şi în cea anuală.

La nivelul costurilor, cheltuielile operaţionale totale au scăzut cu peste 3% în 2019, comparativ cu 2018, arătând un trend în continuă îmbunătăţire în T4.

Ca urmare a proceselor de transformare, numărul angajaţilor full time a scăzut cu 21%, de la 6.356 în 2018 până la 5.029 în 2019, prin automatizarea proceselor, simplificarea şi concentrarea pe departamentele care interacţionează în mod direct cu clienţii, arată Telekom.

„Rezultatele anului 2019 demonstrează faptul că strategia noastră de redefinire a modelului operaţional pentru a deveni o companie simplă şi digitală este corectă”, a declarat, în comunicat, Miroslav Majoroš, CEO, Telekom Romania.

Rezultatele anului 2019 reflectă și performanţa bună a ultimului trimestru al anului. În T4 2019, veniturile consolidate ale grupului au continuat trendul ascendent din trimestrele anterioare şi crescut cu 19%, până la 289 milioane euro.

„Suntem mulţumiți de performanţa din 2019. Am înregistrat creştere simultană pentru trei indicatori de performanţă majori – venituri, EBITDA şi flux de numerar operaţional, pentru prima oară în patru ani. Aceste rezultate ne fac încrezători că suntem pe drumul cel bun. Cu toate acestea, suntem abia la jumătatea drumului nostru către performanţă. Am stabilizat business-ul şi putem observa semnele de redresare. Trebuie să rămânem concentraţi şi disciplinaţi în execuţia strategiei noastre. Jocul nu s-a terminat, trebuie să jucam şi rundele următoare şi aceste runde vor fi pline de provocări. Suntem totuşi într-un punct bun, pentru că performanţa noastră a crescut şi în T4 2019, în ciuda unui context de piaţă competitiv”, a spus, la rândul său, Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.

Telekom Romania este parte din Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicații integrate.



German
Citește articolul precedent:
Schoenherr promovează șapte avocați români la nivel local și internațional

Schoenherr și Asociații SCA a anunțat cinci promovări la nivel local, precum și promovarea a doi avocați români în structura...

Închide